Ford anuluje zamówienia na akumulatory do pojazdów elektrycznych, ponieważ straty wzrosły do 130 000 USD na sprzedany pojazd
Niedawno ujawniono, że Ford ponownie weryfikuje swoje zaangażowanie w całkowicie elektryczną linię do 2030 roku w Europie, dzięki pozornie słabnącemu popytowi na pojazdy elektryczne. Wygląda jednak na to, że pogrążony w tarapatach dział Modelu e znajduje się w większych tarapatach, niż się wcześniej wydawało. Według raportu Bloomberga, Ford zaczął anulować zamówienia na baterie, aby zmniejszyć obciążenie finansowe działu Modelu e dla firmy.
Bloomberg"źródła zaznajomione ze sprawą" twierdzą, że Ford zmniejszył zamówienia na akumulatory, aby poradzić sobie z malejącym popytem na pojazdy elektryczne. Wiadomość o anulowaniu przez Forda zamówień na akumulatory pojawia się w świetle niedawnego raportu finansowego [PDF], który ujawnił, że Ford traci obecnie około 130 000 USD na każdym sprzedanym pojeździe elektrycznym w ramach obecnego programu Model e, pomimo wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych (przez Forda [PDF]) o 96,6% rok do roku w kwietniu.
Ten gwałtowny wzrost strat związanych z pojazdami elektrycznymi jest ponad dwukrotnie większy niż straty Forda w zeszłym roku, kiedy to zgłoszono, że firma straciła nieco ponad 58 000 USD na każdym sprzedanym EV.
Jeszcze bardziej niepokojące jest rosnące zagrożenie ze strony chińskich producentów pojazdów elektrycznych, takich jak BYD, oraz trwająca wojna cenowa, w którą zaangażowała się Tesla. Wszystkie te czynniki sprawiają, że Fordowi znacznie trudniej jest sprzedawać pojazdy elektryczne po cenach potrzebnych do odzyskania kosztów. To powiedziawszy, dyrektor generalny Forda, Jim Farley, niedawno skomentował, sugerując, że amerykańska firma samochodowa wkrótce będzie zainwestuje znaczne środki w kompaktowy Ford EV aby rzucić wyzwanie bardziej przystępnym cenowo pojazdom elektrycznym innych marek.