Ford finansuje duże straty z pojazdów elektrycznych za pomocą 10 mld USD zysków z pojazdów z silnikami spalinowymi
Ford dał jedną z pierwszych wskazówek, jak starsi producenci samochodów będą finansować przejście na samochody elektryczne, ponieważ zaczął raportować osobno finanse swoich biznesów związanych z pojazdami ICE i EV. Dział "Ford Blue który odpowiada za produkcję i dystrybucję samochodów z silnikami spalinowymi, a także za biznes flotowy Ford Pro, przyniósł w zeszłym roku 10 mld USD zysku.
Niedawno utworzony dział Model E, który zajmuje się wyłącznie rozwojem i sprzedażą elektrycznych pojazdów Forda, jak np F-150 Lightning i Mustang Mach-E, stracił jednak 2,1 mld USD. Ford traktuje Model E jako startup z dużą ilością pieniędzy wylanych na badania i rozwój układów napędowych i baterii, finansując go nie tylko ze swojej sprzedaży EV, ale także z operacji na starszych samochodach.
Ford oczekuje, że model biznesowy EV stanie się stopniowo rentowny wraz ze skalowaniem operacji i wprowadzeniem większej liczby pojazdów, ale także niedawno rozpoczął kampanię cięcia kosztów, aby usprawnić montaż i zapewnić tańsze baterie LFP, w tym wytwarzanie własnych ogniw.
Do 2027 roku Ford przewiduje, że będzie produkował ponad 2 miliony pojazdów elektrycznych rocznie, zarabiając na nich 8% skorygowanej marży. Na rok 2023 prognozuje jednak stratę w wysokości 3 miliardów dolarów z wysiłków związanych z samochodami elektrycznymi, które ponownie zostałyby zrównoważone przez do 13 miliardów dolarów zysków z innych biznesów.
Pobierz Weatherproof Ford F-150 Lightning truck cover on Amazon