Ford może honorować federalny wymóg dotacji made-in-America EV i nadal używać chińskich akumulatorów
Podczas gdy US Treasury wciąż nie wyda obiecanych jasnych wytycznych dla producentów samochodów, jak zakwalifikować się do nadchodzącego federalnego programu dotacji dla EVford może opracować sposób, aby jego samochody elektryczne kwalifikowały się od samego początku, pomimo zastosowania chińskiej technologii baterii. Podobno bada sprytny system własności fabryki baterii, w którym zakład należy do Forda, podczas gdy Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) zapewnia jego zarządzanie i technologię baterii
Koreańscy partnerzy Forda w dziedzinie baterii podobno odrzucili podobny schemat obawiają się, że może to doprowadzić do nieuniknionego transferu technologii, ale CATL może być bardziej skłonny do tego, biorąc pod uwagę napięcia geopolityczne z USA.
CATL jest największym na świecie producentem baterii do pojazdów elektrycznych, a Ford chce mieć dostęp do swoich lepszych pakietów ogniw LFP jednocześnie spełniając wymogi ustawy o redukcji inflacji dotyczące dotacji dla pojazdów elektrycznych, które brzmią następująco:
- Aby zakwalifikować się do pierwszego kredytu w wysokości 3750 dolarów, procent wartości odpowiednich krytycznych minerałów zawartych w akumulatorach pojazdu musi być wydobywany lub przetwarzany w USA lub w kraju, z którym USA podpisały umowę o wolnym handlu, lub musi być poddany recyklingowi w Ameryce Północnej. Stosowane wartości procentowe wzrastają z 40 procent przed 2024 rokiem do 80 procent po 2026 roku. Kwalifikujące się krytyczne minerały obejmują między innymi aluminium, kobalt, lit, nikiel i grafit
- Aby zakwalifikować się do drugiego kredytu w wysokości 3750 dolarów, określony procent wartości komponentów baterii w samochodzie elektrycznym musi być wyprodukowany lub zmontowany w Ameryce Północnej; obowiązujące procenty wzrastają od 50 procent przed 2024 rokiem do 100 procent po 2028 roku
- Ponadto, po roku kalendarzowym 2024, pojazd ekologiczny nie będzie kwalifikował się do ulgi podatkowej, jeśli zawiera jakiekolwiek krytyczne minerały, które zostały "wydobyte, przetworzone lub poddane recyklingowi przez podmiot zagraniczny" - w tym firmy będące własnością, kontrolowane przez lub podlegające jurysdykcji rządu Chińskiej Republiki Ludowej
- Po 31 grudnia 2023 r. pojazd nie może kwalifikować się do kredytu, jeśli jakiekolwiek "komponenty" zawarte w jego akumulatorze są "produkowane lub montowane przez zagraniczny podmiot".
Ten ostatni fragment sprawił, że producenci samochodów, którzy chcą sprzedawać subsydiowane pojazdy elektryczne w USA , zaczęli podpisywać umowy partnerskie z koreańskimi producentami baterii że nie będzie podmiotem niepokoju. To obejmujeFord, który niedawno odbył podróż po kraju, aby zbadać SK On i LG za przyczynę ekspansji fabryki w USA
Podczas gdy CATL nadal będzie produkować baterie fosforanowe dla Forda, nie będzie miał żadnych inwestycji w fabrykę lub jej infrastrukturę, więc teoretycznie pojazdy Forda z tymi komórkami powinny kwalifikować się do dotacji w wysokości 7 500 USD na zakup nowego EV, który kopie w przyszłym roku.
"Istnieje wiele modeli omawianych w odniesieniu do naszej inwestycji w USA, a wszystkie te wybory są oparte wyłącznie na i tylko na obawach biznesowych", skomentował CATL, który również szukał budowy zakładu w Meksyku, zanim dotacje sprawiły, że produkcja w USA stała się również realną alternatywą.
Ford niedawno powiedział, że podpisał umowy na 70% pojemności baterii, które będą potrzebne do zabezpieczenia produkcji obiecanych 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie w 2026 roku. Ponieważ ogniwa LFP firmy CATL stanowią prawdopodobnie dużą część tych kontraktów, Ford ma wszelkie powody, aby zarówno spełnić wymagania rządu USA w zakresie dotacji dla pojazdów elektrycznych, jak i nadal korzystać z baterii CATL.Nasze rozmowy z CATL sąkontynuowane i nie mamy nic nowego do ogłoszenia"- wyjaśnił Ford poproszony o komentarz.
Pobierz Weatherproof Ford F-150 Lightning truck cover na Amazon
Źródło(-a)
Bloomberg (paywall)