Notebookcheck Logo

Ford odkłada na półkę projekt trzyrzędowego SUV-a EV, podczas gdy jego biznes Ford Model e traci ponad 1,1 miliarda dolarów, ponieważ rynek pojazdów elektrycznych słabnie

Ford odkłada na półkę projekt trzyrzędowego SUV-a EV, podczas gdy biznes Model e traci ponad 1,1 miliarda dolarów, ponieważ rynek pojazdów elektrycznych nadal słabnie. (Źródło zdjęcia: M. Martinez na X)
Ford odkłada na półkę projekt trzyrzędowego SUV-a EV, podczas gdy biznes Model e traci ponad 1,1 miliarda dolarów, ponieważ rynek pojazdów elektrycznych nadal słabnie. (Źródło zdjęcia: M. Martinez na X)
Ford odłożył na półkę swój projekt trzyrzędowego SUV-a z napędem elektrycznym, podczas gdy jego firma Ford Model e straciła ponad 1,1 miliarda dolarów, ponieważ rynek pojazdów elektrycznych nadal słabnie. Ograniczenia związane z ładowarkami i zasięgiem pojazdów elektrycznych, a także wyższe niż przeciętne ceny pojazdów, doprowadziły do zmniejszenia popytu na pojazdy elektryczne. Wyzwania cenowe ze strony chińskich konkurentów, takich jak BYD, nadal zagrażają rentowności.
E-Mobility Business

Ford odłożył na półkę swój początkowy projekt trzyrzędowego SUV-a EV https://www.motortrend.com/news/ford-three-row-electric-suv-teaser-expedition-ev/ ze względu na wewnętrzne prognozy wskazujące, że pojazd nie stanie się rentowny w ciągu pierwszych 12 miesięcy po premierze. Model e, biznes pojazdów elektrycznych Fordanadal przynosi straty, a strata EBIT w drugim kwartale 2024 r. wyniosła 1,143 mld USD ze względu na koszty przejścia na produkcję pojazdów elektrycznych. Ford Blue, biznes Forda związany z silnikami spalinowymi (ICE), nadal zarabia pieniądze z zyskiem EBIT w wysokości 1,171 mld USD.

Ograniczenia ładowarki i zasięgu pojazdów elektrycznych wraz z wyższymi niż w przypadku pojazdów ICE cenami doprowadziły do zmniejszonego popytu na pojazdy elektryczne w Ameryce w 2024 roku. Akumulator litowy w ciężarówce Ford 150 Lightning EV kosztuje od 30 000 do 40 000 USD. Pomimo tak dużej baterii, zasięg ciężarówki spada poniżej 120 mil podczas holowaniadodając godziny ładowania do dni roboczych. Dopóki firma nie poradzi sobie z wyzwaniami związanymi z kosztami i zasięgiem, Ford planuje zamiast tego wykorzystać silniki hybrydowe w swoich nadchodzących trzyrzędowych SUV-ach.

Wyzwania cenowe ze strony chińskich konkurentów, takich jak BYD, również nadal zagrażają rentowności pojazdów elektrycznych. BYD jest pionowo zintegrowanym producentem pojazdów elektrycznych w Chinach, z możliwością tańszej produkcji własnych baterii litowych. Pozwala to firmie na wprowadzanie na rynek pojazdów elektrycznych za 14 tys. dolarów, takich jak BYD Seagull .

BYD może produkować lepsze baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), które są mniej odporne na zapalenie, podczas gdy Ford musi nadal kupować baterie LFP i litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe (NCM), dopóki jego fabryka LFP nie zacznie działać w 2026 roku. Nadchodząca średniej wielkości ciężarówka EV Forda została przesunięta na drugą połowę 2027 roku, aby skorzystać z oszczędności kosztów akumulatorów oferowanych przez tę fabrykę.

Zarówno technologie akumulatorów LFP, jak i NCM są ograniczone gęstością energii, więc ciężkie trzyrzędowe SUV-y i ciężarówki będą wymagały hybrydyzacji, aby osiągnąć użyteczne zasięgi robocze i nieprzerwaną pracę podczas holowania lub załadunku. Czytelnicy, którzy zastanawiają się, dlaczego potrzebują SUV-a o masie 6000 funtów. SUV-a z baterią o pojemności 30 000 USD, aby poruszać się po mieście swoim 200-gramowym brzdącem, mogą zainteresować się jazdą na elektrycznej hulajnodze(takiejjak ta naAmazon) w kasku(takim jak ten na Amazon). Nawet Toyota przyznaje, że uruchomienie jej ultra-dalekiego zasięgu, szybkiego ładowania, dwubiegunowej baterii litowej nastąpi dopiero w 2027 roku.

Posunięcie Forda polegające na rezygnacji z trzyrzędowego SUV-a EV zmniejszy roczne wydatki kapitałowe na pojazdy elektryczne z 40% do 30% całkowitych wydatków firmy. Cięcie to wiąże się również z odpisaniem 400 milionów dolarów dedykowanych aktywów, a także 1,5 miliarda dolarów potencjalnych wydatków gotówkowych i wydatków na zamknięcie projektu.

Ford rozszerza strategię elektryfikacji, aby dotrzeć do większej liczby klientów, poprawić rentowność i kontynuować redukcję emisji CO2

21 sierpnia 2024 r. | Dearborn

Ford poszerza możliwości elektryfikacji dla klientów i dostosowuje wdrażanie pojazdów wyłącznie elektrycznych, aby zapewnić efektywną kapitałowo, rentowną działalność w zakresie pojazdów elektrycznych, przy jednoczesnym dalszym znacznym ograniczaniu emisji dwutlenku węgla w czasie

Ford koncentruje swoją następną generację zelektryfikowanych i zaawansowanych cyfrowo pojazdów tam, gdzie ma przewagę konkurencyjną - samochody dostawcze, średnie i duże pickupy oraz SUV-y dalekiego zasięgu - i zaoferuje szereg opcji elektryfikacji zaprojektowanych w celu przyspieszenia przyjęcia przez klientów, w tym niższe ceny i dłuższe zasięgi

W swoim w pełni elektrycznym portfolio Ford planuje wprowadzić zupełnie nową komercyjną furgonetkę, która rozpocznie produkcję w 2026 roku w Ohio, a następnie w 2027 roku dwa nowe pickupy - średniej wielkości pickup oparty na platformie zaprojektowanej przez zespół Forda w Kalifornii oraz ciężarówkę nowej generacji, która będzie montowana w Tennessee

Nowa przystępna cenowo platforma pojazdów elektrycznych Forda stanowi duży krok naprzód w strategii firmy mającej na celu obniżenie kosztów pojazdów elektrycznych, umożliwiając firmie szybsze wprowadzanie wielu stylów pojazdów zarówno dla klientów detalicznych, jak i komercyjnych, z bardziej osobistą cyfrową personalizacją

Firma dostosowuje zaopatrzenie w baterie, aby być bardziej wydajnym i przyczynić się do obniżenia ogólnych kosztów w swoim portfolio pojazdów elektrycznych

Ford przedstawi aktualizację dotyczącą elektryfikacji, technologii, rentowności i wymagań kapitałowych w pierwszej połowie 2025 r

DEARBORN, Michigan, 21 sierpnia 2024 r. - Ford Motor Company podejmuje dodatkowe działania w celu zapewnienia rentownej, efektywnej kapitałowo i rozwijającej się działalności w zakresie pojazdów elektrycznych oraz dodania jeszcze większej liczby opcji napędowych dla klientów, które generują niższe emisje CO2.

Plan obejmuje dostosowanie mapy drogowej pojazdów firmy w Ameryce Północnej, aby zaoferować szereg opcji elektryfikacji zaprojektowanych w celu przyspieszenia przyjęcia przez klientów - w tym niższe ceny i dłuższe zasięgi. W swoim w pełni elektrycznym portfolio Ford priorytetowo potraktuje wprowadzenie nowego cyfrowo zaawansowanego samochodu dostawczego w 2026 roku, a następnie dwóch nowych zaawansowanych pickupów w 2027 roku i innych przyszłych przystępnych cenowo pojazdów. Ford dostosował również swój plan zaopatrzenia w baterie w USA, aby obniżyć koszty, zmaksymalizować wykorzystanie mocy produkcyjnych i wspierać obecną i przyszłą produkcję pojazdów elektrycznych.

"Jesteśmy zaangażowani w innowacje w Ameryce, tworzenie miejsc pracy i dostarczanie niesamowitych nowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych, które mają realny wpływ na redukcję emisji CO2" - powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. "Jako marka nr 2 pojazdów elektrycznych w USA wiele się nauczyliśmy o tym, czego chcą i cenią klienci, a także o tym, czego potrzeba, aby dopasować najlepsze na świecie i opłacalne projekty, i stworzyliśmy plan, który daje naszym klientom maksymalny wybór i wykorzystuje nasze mocne strony"

Rynek pojazdów elektrycznych szybko ewoluuje, ponieważ chińscy konkurenci wykorzystują korzystne struktury kosztów, w tym integrację pionową, tanią inżynierię, zaawansowaną technologię akumulatorów wieloenergetycznych i doświadczenia cyfrowe, aby zwiększyć swój udział w rynku globalnym.

Ponadto dzisiejsi konsumenci pojazdów elektrycznych są bardziej świadomi kosztów niż pierwsi użytkownicy, postrzegając pojazdy elektryczne jako praktyczny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy na paliwie i konserwacji, a także czasu dzięki ładowaniu w domu. To, w połączeniu z licznymi nowymi pojazdami elektrycznymi, które pojawią się na rynku w ciągu najbliższych 12 miesięcy, oraz rosnącymi wymogami zgodności, zwiększyło presję cenową. Dynamika ta podkreśla konieczność globalnie konkurencyjnej struktury kosztów przy jednoczesnym selektywnym podejściu do segmentów klientów i produktów, aby zapewnić rentowny wzrost i efektywność kapitałową.

"Jesteśmy zaangażowani w tworzenie długoterminowej wartości poprzez budowanie konkurencyjnego i rentownego biznesu" - powiedział John Lawler, wiceprezes i dyrektor finansowy Forda. "Biorąc pod uwagę kompresję cen i marż, podjęliśmy decyzję o dostosowaniu naszej mapy drogowej produktów i technologii oraz śladu przemysłowego, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest osiągnięcie dodatniego EBIT w ciągu pierwszych 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek wszystkich nowych modeli"

Oprócz dostosowania częstotliwości wprowadzania produktów na rynek i ponownego dostosowania zaopatrzenia w baterie, Ford planuje teraz wykorzystać technologie hybrydowe w swoich kolejnych trzyrzędowych SUV-ach. W wyniku tej decyzji firma poniesie specjalną bezgotówkową opłatę w wysokości około 400 milionów dolarów za odpisanie niektórych specyficznych dla produktu aktywów produkcyjnych dla wcześniej planowanych w pełni elektrycznych trzyrzędowych SUV-ów, których Ford nie będzie już produkował. Działania te mogą również skutkować dodatkowymi wydatkami i wydatkami gotówkowymi w wysokości do 1,5 miliarda dolarów, a firma odzwierciedli je w kwartale, w którym zostały poniesione, jako pozycja specjalna.

Lawler powiedział, że ważnym czynnikiem umożliwiającym poprawę rentowności jest przyspieszenie produkcji akumulatorów w USA, które będą kwalifikować się do ulgi podatkowej Advanced Manufacturing Tax Credit. Ponadto, biorąc pod uwagę opcje napędu i rosnący popyt na hybrydy, zestaw rocznych nakładów inwestycyjnych Forda przeznaczonych na pojazdy wyłącznie elektryczne spadnie z około 40% do 30%.

Elektryczne pojazdy użytkowe

Wdrażanie kolejnej generacji pojazdów elektrycznych Forda rozpocznie się od komercyjnego vana, który będzie montowany w fabryce Forda w Ohio od 2026 roku.

Ford ma silną pozycję w segmencie komercyjnych pojazdów elektrycznych, na czele z E-Transit, który jest najlepiej sprzedającym się elektrycznym vanem w Ameryce, odpowiednim dla firm każdej wielkości. Klienci komercyjni coraz szybciej przechodzą na pojazdy elektryczne, ponieważ cenią sobie całkowity koszt posiadania i korzyści w zakresie produktywności, jakie mogą zapewnić pojazdy elektryczne. Dla nich pojazdy, oprogramowanie i rozwiązania do ładowania to narzędzia, a oni chcą najlepszych narzędzi do pracy i swoich wyników finansowych, niezależnie od tego, czy jest to E-Transit, czy F-150 Lightning Pro.

Tania, wysoce wydajna platforma pojazdów elektrycznych

W 2022 r. firma Ford utworzyła w Kalifornii zespół skunkworks, którego celem jest zmiana podejścia firmy do rozwoju pojazdów nowej generacji i obniżenie kosztów pojazdów elektrycznych. Zespół przyjmuje podejście oparte na integracji systemów w zakresie projektowania, inżynierii, łańcucha dostaw i produkcji, aby gruntownie przemyśleć cały pojazd. Podejście to, mające na celu zmniejszenie kosztów i złożoności, będzie sięgać głębiej w łańcuch dostaw i porównywać koszty z najlepszymi konkurentami na świecie.

"Zatrudniliśmy najbardziej utalentowanych technicznie i kreatywnych profesjonalistów z firmy Ford i spoza niej, aby dokonać radykalnej zmiany w sposobie opracowywania pojazdów elektrycznych" - powiedział Farley. "Praca tego wysoce utalentowanego zespołu przekształciła się w kluczowy element naszej strategii dotyczącej pojazdów elektrycznych. Te pojazdy elektryczne będą tańsze i nie będą w żaden sposób zagrożone"

Pierwszym przystępnym cenowo pojazdem z tej nowej platformy będzie średniej wielkości elektryczny pickup wprowadzony na rynek w 2027 roku, który ma zaspokoić potrzeby klientów, którzy chcą więcej za swoje pieniądze - większy zasięg, większą użyteczność, większą użyteczność.

Dzięki konkurencyjnej na całym świecie strukturze kosztów pojazdów elektrycznych, platforma została zaprojektowana z minimalną złożonością, aby szybko się skalować, stanowiąc podstawę wielu stylów pojazdów - zarówno dla klientów detalicznych, jak i komercyjnych. Została zaprojektowana z myślą o dostarczaniu spersonalizowanych doświadczeń cyfrowych, które można rozszerzać, zawsze aktualizować i opierać na najlepszych funkcjach Forda, takich jak BlueCruise i Ford Pro Telematics. Zwiększy to zainstalowaną bazę oprogramowania i usług - poprawiając z czasem mieszankę lepkich, dochodowych przychodów Forda.

Elektryczna ciężarówka nowej generacji

Elektryczna ciężarówka Forda nowej generacji będzie opierać się na stuletnim dziedzictwie firmy w zakresie wiodącej pozycji wśród ciężarówek i najlepiej sprzedającej się elektrycznej ciężarówce nr 1 w USA, F-150 Lightning.

Ford przesuwa premierę swojej przełomowej elektrycznej ciężarówki o kryptonimie "Project T3" na drugą połowę 2027 roku. Biorąc pod uwagę wszystkie doświadczenia klientów F-150 Lightning, ciężarówka będzie oferować funkcje i doświadczenia, których nigdy nie widziano w żadnej ciężarówce Forda, w tym ulepszone możliwości dwukierunkowego ładowania i zaawansowaną aerodynamikę. Ciężarówka będzie montowana w centrum pojazdów elektrycznych BlueOval City w Tennessee.

Przesunięcie terminu premiery pozwoli firmie wykorzystać tańszą technologię akumulatorów i skorzystać z innych przełomów kosztowych, podczas gdy rynek będzie się nadal rozwijał.

Szersze możliwości elektryfikacji

W przypadku niektórych zastosowań komercyjnych i większych pojazdów koszt akumulatora w pojeździe z napędem wyłącznie elektrycznym pozostaje wyzwaniem.

Dlatego Ford opracuje nową rodzinę zelektryfikowanych trzyrzędowych SUV-ów, które będą obejmować technologie hybrydowe, które mogą zaoferować przełomową wydajność, korzyści w zakresie osiągów i redukcji emisji w porównaniu z pojazdami napędzanymi wyłącznie gazem oraz zwiększyć zasięg pojazdu podczas podróży drogowych w porównaniu z pojazdami wyłącznie elektrycznymi.

Ponadto, następna generacja pickupa F-Series Super Duty będzie miała szereg opcji napędu, opierając się na wiodącej pozycji Forda w sprzedaży hybrydowych ciężarówek F-150 i Maverick.

"Jako światowy lider w dziedzinie pickupów, zabezpieczamy przyszłość tej cennej marki we wszystkich rozmiarach, oferując hybrydowe, elektryczne i inne zelektryfikowane opcje napędu, dając klientom indywidualnym i firmom wybór w oparciu o sposób, w jaki używają swoich ciężarówek" - powiedział Farley.

Inteligentne wykorzystanie mocy produkcyjnych i lokalizacja kluczem do osiągnięcia redukcji kosztów

Ford dostosował zaopatrzenie w akumulatory, aby wspierać zarówno pojazdy elektryczne, jak i inne pojawiające się zastosowania pojazdów zelektryfikowanych w celu odblokowania redukcji kosztów, poprawy efektywności kapitałowej i zakwalifikowania się do ustawy o redukcji inflacji i ulg podatkowych dla konsumentów.

"Przystępny cenowo pojazd elektryczny zaczyna się od przystępnego cenowo akumulatora" - powiedział Farley. "Jeśli nie są Państwo konkurencyjni pod względem kosztów baterii, nie są Państwo konkurencyjni"

Ford i LG Energy Solutions zamierzają przenieść część produkcji akumulatorów do Mustanga Mach-E z Polski do Holland w stanie Michigan w 2025 roku, aby zakwalifikować się do korzyści wynikających z ustawy o redukcji inflacji.

Fabryka BlueOval SK joint venture w Kentucky 1 będzie produkować ogniwa dla obecnego E-Transit o zwiększonym zasięgu i F-150 Lightning od połowy 2025 roku, zapewniając znaczną poprawę kosztów wcześniej niż planowano.

BlueOval SK w BlueOval City w Tennessee będzie produkować ogniwa od końca 2025 roku dla nowego elektrycznego samochodu dostawczego Forda, który zostanie zbudowany w zakładzie montażowym Forda w Ohio. Te same ogniwa będą później zasilać elektryczną ciężarówkę nowej generacji, która będzie montowana w BlueOval City, oraz przyszłe zelektryfikowane pojazdy wykorzystujące nowe technologie. Ta wspólna strategia pozyskiwania ogniw zapewnia firmie Ford znaczną elastyczność w zakresie produkcji w wielu segmentach i zelektryfikowanych platformach w miarę ewolucji rynku.

Produkcja akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) rozpocznie się w 2026 r. w BlueOval Battery Park Michigan - pierwszej w Ameryce fabryce akumulatorów LFP wspieranej przez producentów samochodów - kwalifikując się do korzyści wynikających z ustawy o redukcji inflacji i zapewniając Fordowi jedne z najtańszych ogniw akumulatorowych w Ameryce Północnej.

Ford przedstawi aktualizację dotyczącą elektryfikacji, technologii, rentowności i wymagań kapitałowych w pierwszej połowie 2025 r.

# # #

O Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) to globalna firma z siedzibą w Dearborn w stanie Michigan, zaangażowana w budowanie lepszego świata, w którym każdy może swobodnie się poruszać i realizować swoje marzenia. Plan rozwoju i tworzenia wartości Ford+ łączy w sobie istniejące mocne strony, nowe możliwości i stałe relacje z klientami, aby wzbogacić doświadczenia klientów i pogłębić ich lojalność. Ford opracowuje i dostarcza innowacyjne, niezbędne samochody ciężarowe Ford, pojazdy sportowo-użytkowe, samochody dostawcze i samochody osobowe oraz luksusowe pojazdy Lincoln, a także usługi połączone. Firma robi to za pośrednictwem trzech segmentów biznesowych zorientowanych na klienta: Ford Blue, projektujący kultowe pojazdy z napędem gazowym i hybrydowym; Ford Model e, opracowujący przełomowe pojazdy elektryczne wraz z wbudowanym oprogramowaniem, które definiuje wyjątkowe doświadczenia cyfrowe dla wszystkich klientów; oraz Ford Pro, pomagający klientom komercyjnym przekształcać i rozwijać ich działalność dzięki pojazdom i usługom dostosowanym do ich potrzeb. Ponadto Ford świadczy usługi finansowe za pośrednictwem Ford Motor Credit Company. Ford zatrudnia około 175 000 osób na całym świecie. Więcej informacji o firmie oraz jej produktach i usługach znajdą Państwo na stronie corporate.ford.com.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 08 > Ford odkłada na półkę projekt trzyrzędowego SUV-a EV, podczas gdy jego biznes Ford Model e traci ponad 1,1 miliarda dolarów, ponieważ rynek pojazdów elektrycznych słabnie
David Chien, 2024-08-22 (Update: 2024-08-22)