Notebookcheck Logo

Ford po cichu rezygnuje z całkowicie elektrycznych planów na 2030 r., stawiając na rentowność, a nie zgodność z przepisami

Ford Mustang Mach-E był wcześniej sprzedawany z ogromną stratą dla Forda - praktyka, której producent samochodów chce uniknąć w przyszłości. (Źródło zdjęcia: Ford)
Ford Mustang Mach-E był wcześniej sprzedawany z ogromną stratą dla Forda - praktyka, której producent samochodów chce uniknąć w przyszłości. (Źródło zdjęcia: Ford)
Ford ponownie rozważa swoje zobowiązanie do wprowadzenia wszystkich pojazdów elektrycznych w Europie do 2030 roku, najwyraźniej z powodu spadku popytu na pojazdy elektryczne, prawdopodobnie przesuwając elektryfikację do 2035 roku. Jeden z dyrektorów firmy powiedział również, że "nie będzie sprzedawać z ogromnymi stratami tylko po to, by kupić zgodność", decydując się zamiast tego na wycofanie sprzedaży ICE, jeśli sprzedaż pojazdów elektrycznych nie będzie konkurencyjna.
E-Mobility Business Fail

Pomimo celu Unii Europejskiej, jakim jest rezygnacja z samochodów osobowych z silnikiem spalinowym do 2035 roku, Ford zobowiązał się wcześniej do zaprzestania produkcji samochodów z silnikiem spalinowym do 2030 roku. Teraz jednak, według Automotive News Europeford ponownie rozważa te cele ze względu na to, co nazywa "łagodniejszym" popytem na pojazdy elektryczne.

Pomimo przyznania, że całkowicie elektryczna linia w Europie jest nieunikniona, dyrektor generalny Ford Model e Europe, Martin Sander, mówi, że firma będzie nadal oferować hybrydy plug-in po 2030 roku, jeśli będzie na nie popyt.

"Jeśli zobaczymy silny popyt, na przykład na pojazdy hybrydowe typu plug-in, będziemy je oferować".

Ford rozpoczął już proces konwersji swoich zakładów produkcyjnych na pojazdy elektryczne. W zeszłym roku informowaliśmy o zakończeniu produkcji Forda Fiestanajpopularniejszego hatchbacka w Europie, choć mówiło się o jego wskrzeszeniu jako mówi się o wskrzeszeniu go jako pojazdu elektrycznego. Niedawno widzieliśmy, jak Ford kontynuuje zwrot w kierunku samochodów elektrycznych w Europie. Jak donosi Motor1 ford zaczął już wprowadzać szereg modeli elektrycznych, jednocześnie zabijając niektóre ze swoich najbardziej kultowych samochodów, takich jak Focus.

Odnosząc się do brytyjskiego mandatu dotyczącego pojazdów zeroemisyjnych, Sander skomentował, że Ford wolałby raczej stracić na sprzedaży w Wielkiej Brytanii niż płacić ogromne grzywny lub sprzedawać pojazdy elektryczne ze stratą, aby zachować zgodność z przepisami. Warto zauważyć, że stanowi to zmianę strategii Forda, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, ponieważ firma sprzedawała swoje Mustangi Mach-E i F-150 Lightning EV ze stratą ponad 50 000 USD na każdy pojazd elektryczny - strata, do której Ford przypisał ponad 1000 redukcji zatrudnienia w zeszłym roku.

"Nie zamierzamy płacić kar. Nie zamierzamy sprzedawać pojazdów elektrycznych z ogromnymi stratami tylko po to, by uzyskać zgodność z przepisami. Jedyną alternatywą jest zabranie naszych dostaw pojazdów ICE do Wielkiej Brytanii i sprzedanie ich gdzie indziej".

Wcześniej dyrektor generalny Forda, Jim Farley, pomagał, że małe, niedrogie pojazdy elektryczne są niezbędne dla rentowności i walki z rosnącym zagrożeniem ze strony chińskich producentów pojazdów elektrycznych - zagrożeniem, z którym nawet Tesla nie wydaje się być w stanie sobie poradzić.

Kup odlewany model Forda Mustanga Mach-E Matchbox na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Ford po cichu rezygnuje z całkowicie elektrycznych planów na 2030 r., stawiając na rentowność, a nie zgodność z przepisami
Julian van der Merwe, 2024-05-10 (Update: 2024-05-10)