Ford traci 58 333 USD na EV przez projekt, ponieważ obniża ceny Mach-E i zamierza utrzymać Apple wsparcie CarPlay
Ford po raz pierwszy przedstawił swoje kwartalne zyski w podziale na działy i wszystkie jednostki oprócz jednej odnotowały znakomite wyniki finansowe. Przychody Forda z branży motoryzacyjnej wyniosły 39,09 mld USD, czyli nieco powyżej oczekiwań analityków, podczas gdy dział samochodów napędzanych gazem Ford Blue zarobił 2,6 mld USD, a flota handlowa w dziale Ford Pro dodała kolejne 1,4 mld USD zysku za kwartał.
Największy wyjątek? Nowo powstały oddział Forda, Model E który w okresie styczeń-marzec stracił 722 mln dolarów, czyli prawie dwukrotnie więcej niż rok temu w I kwartale. Biorąc pod uwagę liczbę pojazdów elektrycznych sprzedanych w pierwszym kwartale, to 58 333 dolarów straty na każdego F-150 Lightning, Mustanga Mach-E, czy elektrycznego Transita, który zjechał z taśm Forda w tym okresie.
Ford jest jednak niewzruszony i powiedział, że prowadzi dział pojazdów elektrycznych jak startup, nie spodziewając się, że przyniesie on zyski przed 2026 rokiem. Tylko w tym roku podatkowym Ford spodziewa się, że biznes Modelu E straci około 3 miliardów dolarów, ponieważ produkcja EV rośnie, a wprowadzanie nowych modeli do portfolio przyspiesza. W przeciwieństwie do General Motorsjednak Ford najwyraźniej nie zamierza niklować i oszukiwać swoich klientów w przyszłości, a powiedział, że będzie utrzymywać wsparcie dla systemów infotainment innych firm, takich jak Apple CarPlay lub Android Auto w swoich pojazdach.
Ford jest również jednym z niewielu producentów samochodów, który wziął sobie do serca wojnę cenową Tesli i właśnie obniżył cenę Mustanga Mach-E po raz drugi o nawet 4 tys. dolarów. "To konkurencyjny segment, a my pracujemy nad redukcją kosztów" - powiedział szef finansów Forda John Lawler. Dodał, że Ford znalazł sposoby na obniżenie kosztów produkcji swojego pojazdu elektrycznego średnio o 5 000 USD, ponieważ przechodzi na tańszą chemię baterii LFP, którą Tesla wykorzystuje w swoim bazowym Modelu 3 i Modelu Y.
Ford będzie budował ogromną fabrykę baterii LFP w USA z pomocą chińskiego CATL, który zapewni technologię i instalację sprzętu. To może kwalifikować zarówno jego made-in-US ogniwa baterii, a przyszłe EVs zbudowany z nimi, do dotacji federalnych. Te miliardy w rządowych ulgach podatkowych byłyby kolejnym strumieniem dochodów, który mógłby pomóc doprowadzić dział Modelu E do 8% marży zysku do końca 2026 roku, zgodnie z celami wyznaczonymi przez Forda.
Pobierz Weatherproof Ford F-150 Lightning truck cover on Amazon