Ford launches E-Tourneo Courier electric minivan in SUV disguise with 230-mile range, 100 kW motor, and focus on practicality ↺
Ford najwyraźniej wie, że minivan jest jedną z najbardziej praktycznych klas pojazdów, pomimo ciągłego sukcesu SUV-ów i pickupów tej marki. Nowo wprowadzony na rynek przez amerykańską markę https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2023/05/15/Ford-Unveils-All-Electric-E-Tourneo-Courier.html w pełni elektryczny E-Tourneo Courier jest próbą przedstawienia zalet mniejszej klasy MPV na coraz bardziej zdominowanym przez SUV-y rynku motoryzacyjnym. Z zasięgiem
E-Tourneo Courier to pięciomiejscowy minivan, który posiada wiele elementów stylizacji SUV-a, takich jak masywny przedni zderzak, matowe czarne wykończenia nadkoli i drzwi oraz wyższą ogólną postawę. Chociaż brakuje mu siedmiu miejsc w Tourneo Connect, E-Tourneo Courier wydaje się oferować dobre rozwiązanie dla nabywców, którzy chcą mieć solidny wygląd SUV-a i dużą przestrzeń wewnętrzną, ale potrzebują też czegoś małego i łatwego w manewrowaniu.
W połączeniu z 44-litrowym bagażnikiem i dużą ilością miejsca we wnętrzu, otrzymujemy imponujące 614 litrów przestrzeni ładunkowej z pasażerami na tylnych siedzeniach. Przesunięcie tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 60/40 do przodu zwiększa łączną przestrzeń bagażową do 2 162 litrów (~76,4 ft³) - prawie tyle samo, co Ford Expedition SUV co Ford Expedition SUV ma za drugim rzędem. Zasięg E-Tourneo Courier jest również pozytywny - twierdzi, że wynosi on 368 km (230 mil), nawet jeśli moc 100 kW (136 KM) jest nieco zbyt mała.
Chociaż E-Tourneo Courier może być wyposażony w hak holowniczy, limit holowania wynoszący 700 kg (~1543 lbs) nieco tłumi emocje. Elektryczny minivan Ford E-Tourneo będzie dostępny w Europie w drugiej połowie 2024 roku i choć nie ujawniono cen, podejrzewa się, że wystartuje za około 20 000 funtów (~23 000 euro).