Notebookcheck Logo

Fords pobierający dwa Superchargery na raz jest w porządku dla Tesli, ale trzy to złe parkowanie

Parkowanie na linii przy Superchargers może być nieuniknione (zdjęcie: Tesla App Updates/X)
Parkowanie na linii przy Superchargers może być nieuniknione (zdjęcie: Tesla App Updates/X)
Tesla właśnie otworzyła swoją sieć Supercharger dla innych pojazdów elektrycznych, zaczynając od Forda, a teraz ma kilka zabawnych schematów, jak zaparkować F-150 Lightning na starszych stanowiskach.
E-Mobility

Otwarte oprogramowanie Tesli NACS jest obecnie de facto standardem, jeśli chodzi o ładowanie pojazdów elektrycznych, ponieważ prawie każdy główny producent już go przyjął.

Podczas gdy pierwsi użytkownicy North American Charging Standard zaczną umieszczać porty Tesli w swoich pojazdach dopiero w przyszłym roku, Tesla właśnie otworzyła swoją sieć Supercharger dla innych marek pojazdów elektrycznych, zaczynając od Ford.

Na razie obsługuje tylko F-150 Lightning i Mustanga Mach-E za pomocą darmowego adaptera CCS który Ford zacznie wysyłać swoim właścicielom po tym, jak sam dyrektor generalny Jim Farley przetestował go pod kątem interoperacyjności z ładowarkami Tesli.

Kierowcy Forda będą płacić o 30% wyższe ceny za kWh w Superchargers niż właściciele Tesli, jeśli będą ładować na zasadzie pay-as-you-go lub taką samą stawkę, jeśli otrzymają miesięczne członkostwo w wysokości 12,99 USD. Jakby chcąc złagodzić ból związany z cenami, Tesla hojnie wymienia teraz, że mogą zajmować dwa miejsca ładowania jednocześnie, ale nie więcej.

Prawdopodobnie nie było to intencją, z jaką Tesla stworzyła nowe schematy parkingów Supercharger w swojej aplikacji, ale tak to wygląda. Na jednym ze zdjęć w aktualizacji aplikacji, która wyjaśnia, jak doładować Forda F-150 Lightning, pickup jest pokazany zaparkowany nad linią i zasadniczo zajmuje dwa miejsca, chyba że wszyscy kierowcy przed nim zaparkowali po prawej stronie Superchargerów.

Choć może to być zabawne, te wskazówki Tesli dotyczące ładowania pojazdu Forda w ładowarce Supercharger są raczej oczywiste, ponieważ F-150 Lightning ma port ładowania z przodu po lewej stronie ciężarówki. Aplikacja Tesla pokazuje jednak również inne zdjęcie, aby doradzić, aby nie parkować bokiem przy Supercharger i zajmować trzy lub cztery miejsca jednocześnie. Zajęcie dwóch miejsc podczas parkowania Forda F-150 Lightning przy ładowarce Supercharger wydaje się jednak w porządku z Teslą.

Dopiero okaże się, jak właściciele Tesli zareagują, gdy inne pojazdy elektryczne z portami ładowania zaczną pojawiać się na zatłoczonych stacjach, ponieważ Rivian, GM, Volvo i Polestar otrzymają dostęp tej wiosny. Całego tego dramatu z parkowaniem po przekątnej można uniknąć na nowych stacjach Supercharger V4, które mają znacznie dłuższe kable biegnące po zewnętrznej stronie stosu.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Zajmowanie trzech lub czterech miejsc parkingowych Supercharger jednocześnie jest jednak nadal złe
Zajmowanie trzech lub czterech miejsc parkingowych Supercharger jednocześnie jest jednak nadal złe
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > Fords pobierający dwa Superchargery na raz jest w porządku dla Tesli, ale trzy to złe parkowanie
Daniel Zlatev, 2024-03- 2 (Update: 2024-03- 2)