Fords pobierający dwa Superchargery na raz jest w porządku dla Tesli, ale trzy to złe parkowanie
Otwarte oprogramowanie Tesli NACS jest obecnie de facto standardem, jeśli chodzi o ładowanie pojazdów elektrycznych, ponieważ prawie każdy główny producent już go przyjął.
Podczas gdy pierwsi użytkownicy North American Charging Standard zaczną umieszczać porty Tesli w swoich pojazdach dopiero w przyszłym roku, Tesla właśnie otworzyła swoją sieć Supercharger dla innych marek pojazdów elektrycznych, zaczynając od Ford.
Na razie obsługuje tylko F-150 Lightning i Mustanga Mach-E za pomocą darmowego adaptera CCS który Ford zacznie wysyłać swoim właścicielom po tym, jak sam dyrektor generalny Jim Farley przetestował go pod kątem interoperacyjności z ładowarkami Tesli.
Kierowcy Forda będą płacić o 30% wyższe ceny za kWh w Superchargers niż właściciele Tesli, jeśli będą ładować na zasadzie pay-as-you-go lub taką samą stawkę, jeśli otrzymają miesięczne członkostwo w wysokości 12,99 USD. Jakby chcąc złagodzić ból związany z cenami, Tesla hojnie wymienia teraz, że mogą zajmować dwa miejsca ładowania jednocześnie, ale nie więcej.
Prawdopodobnie nie było to intencją, z jaką Tesla stworzyła nowe schematy parkingów Supercharger w swojej aplikacji, ale tak to wygląda. Na jednym ze zdjęć w aktualizacji aplikacji, która wyjaśnia, jak doładować Forda F-150 Lightning, pickup jest pokazany zaparkowany nad linią i zasadniczo zajmuje dwa miejsca, chyba że wszyscy kierowcy przed nim zaparkowali po prawej stronie Superchargerów.
Choć może to być zabawne, te wskazówki Tesli dotyczące ładowania pojazdu Forda w ładowarce Supercharger są raczej oczywiste, ponieważ F-150 Lightning ma port ładowania z przodu po lewej stronie ciężarówki. Aplikacja Tesla pokazuje jednak również inne zdjęcie, aby doradzić, aby nie parkować bokiem przy Supercharger i zajmować trzy lub cztery miejsca jednocześnie. Zajęcie dwóch miejsc podczas parkowania Forda F-150 Lightning przy ładowarce Supercharger wydaje się jednak w porządku z Teslą.
Dopiero okaże się, jak właściciele Tesli zareagują, gdy inne pojazdy elektryczne z portami ładowania zaczną pojawiać się na zatłoczonych stacjach, ponieważ Rivian, GM, Volvo i Polestar otrzymają dostęp tej wiosny. Całego tego dramatu z parkowaniem po przekątnej można uniknąć na nowych stacjach Supercharger V4, które mają znacznie dłuższe kable biegnące po zewnętrznej stronie stosu.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon