Fortnite 11.20 z obsługą DirectX 12
Zapowiedź tytułowej nowości miała miejsce w tym tygodniu. Firma Epic Games najwyraźniej była już gotowa na jej wydanie, bo oto jest - gra komputerowa Fortnite z dodaną obsługą DirectX 12 API. W praktyce oznacza to, że posiadacze wydajnych (czytaj: drogich) kart grafiki mogą liczyć na odczuwalny wzrost wydajności (bardziej płynna rozgrywka i mniej niemiłych niespodzianek, o ile w ogóle takie się pojawiają).
Co jeszcze zmieniono w Fortnite 11.20? Od teraz gra potrafi wykorzystać wiele rdzeni procesora, czyli obciążenie rozkłada się na wiele wątków. Mamy czasy, kiedy w sprzedaży są procesory z wyjątkowo licznymi rdzeniami, więc to duży postęp i oczekiwana funkcja.
Oczywiście tytułowe wydanie tej popularnej gry to nie koniec jej rozwoju. Zapowiedziano, że współpraca z biblioteką DX12 otwiera drzwi ku kolejnym wcześniej niedostępnym funkcjom (np. raytracing w oparciu o DXR API firmy Microsoft).
Zachęcam do samodzielnego przetestowania Fortnite 11.20, bo może się okazać, że oferuje coś jeszcze (m.in. drobne zmiany w interfejsie użytkownika).
Źródło: OC3D