Forza Horizon 5 oferuje teraz obsługę DLSS, FSR i ray tracingu w wyścigach, na razie brak planów na DLSS 3
Cieszący się uznaniem krytyków tytuł wyścigowy Microsoftu Forza Horizon 5 otrzymał właśnie dużą aktualizację. Patch z serii Donut Media z 8 listopada przynosi wsparcie dla Nvidia DLSS Super Resolution i AMD FSR 2.2 i jest obecnie rozwijany dla graczy Forza Horizon 5 poprzez Microsoft Store i Steam.
Według deweloperów Playground Games, nowa aktualizacja dodaje także dwa nowe tryby ray tracingu na PC - Ultra i Extreme. Wcześniej ray tracing był dostępny tylko w trybie ForzaVista, ale teraz gracze mogą doświadczyć odbić samochodów również w trybie free roam, trybie fotograficznym i wyścigach. Efekty ray tracingu mogą się jednak różnić pod względem rozdzielczości i samochodów, na które są nakładane. Więcej informacji można znaleźć w poniższej tabeli.
Choć jest to oficjalna implementacja ray tracingu dla wyścigów w Forza Horizon 5, pewien przedsiębiorczy modder już dawno temu dawno temu pokazał możliwość wykorzystania ray tracingu w wyścigach dzięki tweakowi Cheat Engine.
AMD FSR 2.2 może renderować obraz 4K upsamplowany z klatki 1080p i będzie działać na wszystkich procesorach graficznych dla komputerów PC, w tym Intel, AMD i Nvidia. DLSS również wykonuje upsampling 4K z danych 1080p, ale działa to tylko na kartach Nvidia RTX, podobnie jak antyaliasing DLAA. Te nowe ustawienia można włączyć z poziomu podmenu opcji wideo.
Deweloperzy zaznaczają również, że nie mają obecnie żadnych komentarzy na temat funkcjonalności DLSS 3, która pojawi się w Forza Horizon 5, ale DLSS 2.4 powinno być dostępne dla wszystkich graczy korzystających z kart graficznych Nvidia RTX. Aby uzyskać optymalne wrażenia podczas korzystania z trybu Extreme ray tracing, twórcy zalecają korzystanie z komputera wyposażonego w procesor AMD Ryzen 7 3800XT lub Intel Core i7-10700K wraz z Radeon RX 6800 XT lub Nvidia GeForce RTX 3080 GPU.
Kup 3-miesięczne członkostwo Xbox Game Pass Ultimate na Amazon