Frank Azor: Bethesda ma nasze pełne wsparcie dla integracji DLSS w Starfield, HYPR-RX z Fluid Motion Frames, który zostanie uruchomiony w Q1 24 i jest RDNA 3 dGPU i iGPU na wyłączność
AMD FidelityFX Super Resolution FSR 3 będzie główną aktualizacją FSR 2 i wprowadzi to, co firma nazywa "AMD Fluid Motion Frames" (AFMF), technologię, która jest odpowiednikiem DLSS 3 Frame Generation firmy Nvidia.
FSR 3 pojawi się w kilku grach tej jesieni, takich jak Forspoken, Immortals of Avenum, Avatar: Frontiers - Pandora i Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Chociaż AMD nie jest jeszcze w stanie w pełni szczegółowo opisać różnych aspektów FSR 3, nowa technologia skalowania będzie obsługiwana na kartach AMD Radeon RX 5700 i nowszych, Nvidia GeForce RTX 20 i nowszych. Karty niższe niż te, takie jak Radeon RX 590 i GeForce GTX 10, mogą obsługiwać FSR 3, ale nie są w stanie generować klatek.
FSR 3 wprowadzi również natywny tryb antyaliasingu https://gpuopen.com/fsr3-announce/ (Native AA), który jest podobny do DLAA firmy Nvidia. Podobnie jak generowanie klatek w DLSS 3, płynne klatki ruchu w FSR 3 będą wymagały włączenia Radeon Anti-Lag+ w sterowniku. FSR 3 będzie nadal oferować tryby takie jak Quality, Balanced i Performance, które określają jakość i wydajność skalowania.
Podczas wydarzenia Gamescom, AMD nie zagłębiało się specjalnie w Starfield, który jest jedną z największych gier, które pojawią się w tym roku. Jednak szef firmy ds. gier, Frank Azor, potwierdził w rozmowie z The Verge, że nie ograniczają Bethesdy przed włączeniem obsługi DLSS w Starfield. Azor powiedział, że priorytetowe traktowanie FSR jest bardziej prośbą niż żądaniem.
Pieniądze absolutnie wymieniają ręce. Kiedy robimy pakiety, pytamy ich: "Czy chcesz nadać priorytet FSR?" Jeśli proszą nas o wsparcie DLSS, zawsze mówimy im "tak"... Decyzja Bethesdy o użyciu FSR jest dźwignią konsoli. Jeśli i kiedy Bethesda chce wprowadzić DLSS do gry, ma nasze pełne wsparcie".
Oprócz FSR, AMD oferuje również Radeon Super Resolution (RSR), który jest funkcją sterownika Adrenalin. Sterowniki te będą teraz obsługiwać HYPR-RX, który jest zasadniczo połączeniem Radeon Boost, Anti-Lag+ i RSR.
HYPR-RX obejmie również obsługę płynnych klatek ruchu bez trybu FSR. Obsługiwane są wszystkie gry DirectX 11 i DirectX 12. HYPR-RX z płynnymi klatkami ruchu i Anti-Lag+ jest obsługiwany tylko na dGPU RDNA 3 i iGPU, takich jak Radeon 780M.
Według Azora, HYPR-RX ma zostać uruchomiony wraz z aktualizacją sterowników Adrenalin zaplanowaną na początek września, podczas gdy HYPR-RX z płynnymi ramkami ruchu pojawi się w 1. kwartale 2024 roku.
Kup Asus TUF Gaming A15 z Ryzen 7 7735HS i RTX 4050 na Amazon
Technologia skalowania w górę | Obsługiwane procesory graficzne AMD | Obsługiwane procesory graficzne Nvidia |
---|---|---|
FSR 3 z Fluid Motion Frames | Obsługiwane: Radeon RX 5700 i nowsze Zalecane: Radeon RX 6000 i nowsze |
Obsługiwane: GeForce RTX 20 Series i nowsze Zalecane: GeForce RTX 30 Series i nowsze |
Skalowanie w górę FSR 3 tylko bez Fluid Motion Frames | Obsługiwane: Radeon RX 590 i nowsze Zalecane: Radeon RX 5000 i nowsze |
Obsługiwane: GeForce GTX 10 Series i nowsze Zalecane: GeForce GTX 20 Series i nowsze |
HYPR-RX z Anti-Lag+ i Fluid Motion Frames | Obsługiwane: Radeon RX 7000 i nowsze, Radeon 700M iGPU | Nie dotyczy |