Fuel EXe 8 GX AXS T-Type: Gotowy do jazdy po szlakach aluminiowy elektryczny rower górski z silnikiem TQ i bezprzewodową zmianą biegów
Trek rozszerza swoją i tak już szeroką gamę rowerów elektrycznych o model Fuel EXe 8 GX AXS T-Type. Producent zrezygnował z ramy z włókna węglowego, ale waga 20,25 kg dla roweru elektrycznego z pełnym zawieszeniem jest nadal absolutnie rozsądna. Zainstalowano lekki silnik średni, TQ HPR50, który ma maksymalny moment obrotowy 50 Nm i maksymalną moc wyjściową 300 watów. Towarzyszy mu akumulator o pojemności 360 Wh, który jest raczej niewielki, więc e-rower może szybko się wyczerpać, szczególnie w wymagającym użytkowaniu terenowym ze stromymi pochyłościami. Dostępny jest wyświetlacz LED z obsługą Bluetooth i ANT+.
Części zawieszenia pochodzą od Foxa. Przednie zawieszenie Fox Rhythm 36 Float ma skok 150 milimetrów, podczas gdy z tyłu zastosowano Fox Performance Float X. 29-calowe opony Bontrager Line Comp Tubeless Ready tworzą przód i tył o szerokości 2,5 cala. Szersze opony nie są obsługiwane.
Zainstalowano 12-biegową, bezprzewodową przekładnię GX AXS firmy SRAM. Hydrauliczne hamulce tarczowe, każdy z czterema tłokami hamulcowymi, również pochodzą od SRAM, a każdy z hamulców DB 8 chwyta 200-milimetrowe tarcze hamulcowe. Fuel EXe 8 GX AXS T-Type kosztuje 7399 USD https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain-bikes/electric-mountain-bikes/fuel-exe/fuel-exe-8-gx-axs-t-type/p/41550/ i jest również dostępny bezpośrednio od Treka.