Funkcje raytracingu PlayStation 5 Pro podkreślone przez nowy przeciek
Niedawny raport od Tom Hendersonjeden z pierwszych przecieków na temat PlayStation 5 Pro) twierdził, że nadchodząca konsola Sony jest na dobrej drodze do premiery pod koniec 2024 roku. Teraz, X leaker @Kepler_L2 zaprezentował niektóre z nowych funkcji raytracingu konsoli, które będą również obecne w procesorach graficznych AMD Radeon 9000 RDNA 4 nowej generacji. W wcześniejszym tweeciekepler powiedział, że funkcje raytracingu RDNA 4 zostały przeprojektowane od podstaw i mogą potencjalnie konkurować z ofertą Nvidii.
Some of the new RT features coming with gfx12/RDNA4. Most if not all of these should be in the PS5 Pro too ???? pic.twitter.com/AO5HaxJlMK
— Kepler (@Kepler_L2) July 21, 2024
W dalszej części wątku Kepler twierdzi, że 8-rdzeniowy procesor Zen 2 PlayStation 5 Pro będzie miał taktowanie 3,xx (zredagowane) GHz, potwierdzając wcześniejszy przeciek który przewidywał, że będzie to 3,85 GHz. Jeśli chodzi o GPU, to jego maksymalna częstotliwość może wynosić 2,35 GHz. Chociaż specyfikacje te wyglądają dobrze na papierze, stare rdzenie Zen 2 mogą utrudniać GPU RDNA 4 uwolnienie pełnego potencjału.
Wraz z błyszczącym nowym procesorem graficznym AMD RDNA 4, PlayStation 5 Pro będzie również wyposażone w upscaler oparty na sztucznej inteligencji (PlayStation Spectral Super Resolution/PSSR). Powinno to pozwolić konsoli na uruchamianie gier w rozdzielczości do 4K 120 FPS. Gry będą musiały działać w tej rozdzielczości/prędkości, aby uzyskać pożądane "PlayStation 5 Pro Enhanced".