Notebookcheck Logo

GAC pokonuje Toyotę w produkcji pojazdów elektrycznych na baterie półprzewodnikowe o zasięgu 600 mil dzięki przełomowym ogniwom o dużej pojemności

Samochody takie jak Hyper SSR jako pierwsze otrzymają akumulator półprzewodnikowy (zdjęcie: GAC)
Samochody takie jak Hyper SSR jako pierwsze otrzymają akumulator półprzewodnikowy (zdjęcie: GAC)
Akumulator półprzewodnikowy producenta trafi najpierw do jego samochodów elektrycznych o wysokich osiągach z linii Hyper. GAC zachwala gęstość energii 400 Wh/kg z unikalnych ogniw półprzewodnikowych o pojemności 30 Ah.
E-Mobility

Firma, która ogłosiła pierwszy elektryczny SUV o mocy 600 mil zasięgu na jednym ładowaniu, zaprezentowała przełomowy półprzewodnikowy akumulator EV gotowy do masowej produkcji.

GAC Aion EV opracował pierwsze na świecie ogniwo akumulatorowe o dużej pojemności z całkowicie stałym elektrolitem. Akumulatory o pojemności 400 Wh/kg wykonane z nowych ogniw półprzewodnikowych o pojemności 30 Ah są najwyraźniej gotowe do wejścia do produkcji również dla przyszłych pojazdów.

Pierwszy samochód produkcyjny z baterią półprzewodnikową będzie należał do serii Hyper i zostanie wypuszczony na rynek w 2026 roku, twierdzi GAC. To wcześniej niż Toyotatoyota wyznaczyła sobie za cel wypuszczenie pierwszego samochodu elektrycznego z prawdziwym akumulatorem półprzewodnikowym w 2027 roku.

Podczas prezentacji GAC powiedział, że opracowanie akumulatora z anodą krzemową gąbczastą trzeciej generacji i elektrolitem półprzewodnikowym było tak trudne, jak wspinaczka na Everest. Aby rozwiązać kwestię opłacalności masowej produkcji tej technologii, najwyraźniej "dokonano przełomów w gęstości energii, bezpieczeństwie i produkcji, z łatwością osiągając ponad 1000 kilometrów zasięgu baterii".

Prawdopodobnie dotyczy to jednak chińskiego cyklu jazdy CLTC, podczas gdy szacunki EPA dotyczące zasięgu nie byłyby tak imponujące. Mimo to, w porównaniu z dzisiejszymi pojazdami elektrycznymi o zasięgu 300 mil, samochód marki Hyper z akumulatorem półprzewodnikowym GAC prawdopodobnie pokonałby 450 mil przy tej samej pojemności akumulatora.

GAC potwierdził to, mówiąc, że objętościowa gęstość energii akumulatora półprzewodnikowego z ogniwami 30 Ah jest o 52% wyższa niż w przypadku obecnych trójskładnikowych akumulatorów litowych w wydajnych pojazdach elektrycznych.

Branża akumulatorów półprzewodnikowych stopniowo wychodzi z laboratorium w Chinach i wchodzi do planów produkcyjnych. Istnieje kilka akumulatorów półprzewodnikowych przeszło z fazy prototypu do fazy produkcji pilotażowej. Chiny obawiają się nawet nadwyżki mocy produkcyjnych w pewnym momencie, tak jak to miało miejsce w przypadku wszystkich innych aspektów rewolucji w zakresie pojazdów elektrycznych i akumulatorów.

Największy na świecie producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATLwyraził jednak ostrożność co do rychłego upowszechnienia się samochodów z akumulatorami półprzewodnikowymi. Stwierdził, że są one bardzo trudne do masowej produkcji i nadal dość drogie, więc w międzyczasie stawia na baterie sodowo-jonowe i ogniwa z półstałym elektrolitem. Wcześniej CATL powiedział, że spodziewa się, że baterie półprzewodnikowe trafią do pojazdów elektrycznych na rynku masowym dopiero po 2030.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Specyfikacje baterii półprzewodnikowych GAC
Specyfikacje baterii półprzewodnikowych GAC

Źródło(a)

GAC (Weibo) przez CNEVPost

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > GAC pokonuje Toyotę w produkcji pojazdów elektrycznych na baterie półprzewodnikowe o zasięgu 600 mil dzięki przełomowym ogniwom o dużej pojemności
Daniel Zlatev, 2024-04-12 (Update: 2024-04-12)