Notebookcheck Logo

GM rezygnuje z nowego subkompaktowego hatcha Chevrolet Bolt na 2025 r. na rzecz drogiego EUV, który podważa ideę przystępnego cenowo kompaktowego pojazdu elektrycznego

Chevrolet Bolt nowej generacji pojawi się wyłącznie w formie crossovera EUV, całkowicie rezygnując z kompaktowego hatchbacka. (Źródło zdjęcia: Chevrolet - edytowane)
Chevrolet Bolt nowej generacji pojawi się wyłącznie w formie crossovera EUV, całkowicie rezygnując z kompaktowego hatchbacka. (Źródło zdjęcia: Chevrolet - edytowane)
General Motors potwierdził, że nadchodzący Chevrolet Bolt nie powróci jako EUV. Konsekwencje tego obejmują potencjalnie wyższą cenę początkową, nie wspominając o znacznie droższym wykończeniu z najwyższej półki, a także dalszą utratę kompaktowego samochodu na amerykańskich drogach.
E-Mobility Leaks / Rumors Business Fail

Chevrolet Bolt EV przez długi czas utrzymywał się jako najtańszy praktyczny samochód elektryczny na amerykańskiej ziemi - dopóki Chevrolet nie potwierdził, że Bolt zostanie wycofany z produkcji pod koniec 2023 roku. Jednak na początku tego roku informowaliśmy o plotce że elektryczny Bolt nie powróci jako Bolt EV, gdy Chevrolet ożywi tabliczkę znamionową w 2025 roku. Zamiast tego wydawało się, że Chevrolet ożywi Bolta tylko jako EUV (elektryczny pojazd użytkowy), kompaktowy crossover SUV w wersji Bolt EV.

Teraz, InsideEVs donosi, że GM potwierdził plotki, informując publikację, że tylko Bolt EUV powróci w 2025 roku. Chociaż jest to prawdopodobnie po prostu Chevrolet podążający za trendami na rynku amerykańskim, które w ostatnich latach spowodowały znaczny wzrost liczby pojazdów, istnieją inne implikacje zlikwidowania kompaktowego Bolta EV.

Oczywiście, Bolt EUV może być bardziej przestronny niż Bolt EV, ale jest również znacznie droższy niż Bolt EV - przynajmniej w obecnej wersji. Podstawowa wersja Bolt EUV 1LT zaczyna się od 27 800 USD, podczas gdy Bolt EV 1LT zaczyna się od 26 500 USD.

Początkowe sugerowane ceny detaliczne mogą różnić się tylko o 1300 USD, ale Bolt EUV szybko zaczyna stawać się znacznie droższy niż Bolt EV, przy czym Bolt EV osiąga maksimum na poziomie 33 320 USD, podczas gdy wersja Premier Redline EUV osiąga szczyt na poziomie 39 455 USD, dzięki dodatkom takim jak Super Cruise i pakiet Sun and Sound.

Jest więc zrozumiałe, że Bolt nowej generacji niekoniecznie będzie bastionem przystępności cenowej, jakim był oryginał.

Oferowanie tych luksusowych elementów wyłącznie w Bolt EUV może być jednym z powodów, dla których Chevrolet chce pozostać przy wersji EUV tylko do ponownego wprowadzenia na rynek. Poprzednia plotka wskazywała również, że nowy Bolt będzie korzystał z wielu tych samych części, co stary EUV, po prostu przeniesiony na nową platformę Ultium.

Oczywiście jednym z powodów, dla których Chevrolet anulował oryginalny Bolt EV i EUV jest to, że platforma akumulatorowa po prostu nie była już opłacalna, więc może się okazać, że platforma Ultium po prostu lepiej pasuje do większego Bolta EUV, zwłaszcza że Chevrolet dywersyfikuje swoją ofertę pojazdów elektrycznych, aby przyciągnąć szerszy rynek.

Proszę kupić BestEvMod Lower Center Console Organizer Tray Storage Box dla Chevroleta Bolt EV i Bolt EU V lub złapać Peak Design Mobile Car Vent Mount na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > GM rezygnuje z nowego subkompaktowego hatcha Chevrolet Bolt na 2025 r. na rzecz drogiego EUV, który podważa ideę przystępnego cenowo kompaktowego pojazdu elektrycznego
Julian van der Merwe, 2023-12- 8 (Update: 2023-12- 8)