GM stawia na LG i największą amerykańską fabrykę katod, aby uzyskać dotacje na baterie do pojazdów elektrycznych w ramach umowy o wartości 19 miliardów dolarów
Dyrektor generalny General Motors udał się do Korei, aby rozszerzyć współpracę w zakresie pojazdów elektrycznych z firmą LG i Samsungiemi podpisał umowę o wartości 19 miliardów dolarów z LG na krytyczne surowce do produkcji baterii, takie jak nikiel. Zgodnie z warunkami umowy, LG dostarczy materiały akumulatorowe wystarczające dla 5 milionów samochodów elektrycznych GM do "największej amerykańskiej fabryki katod" w Tennessee Tennessee.
Produkcja seryjna w tamtejszej fabryce LG Chem rozpocznie się w 2026 r., a nowa umowa obejmuje teraz cały łańcuch dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych General Motors, od surowców po gotowe zestawy akumulatorów, być może w celu spełnienia wymogów dotacji rządu USA.
Oprócz LG, dyrektor generalny GM Mary Barra odwiedziła również siedzibę Samsunga, ponieważ ma również umowę z oddziałem SDI na fabrykę akumulatorów o pojemności 30 GWh w Indianie, która również rozpocznie produkcję pakietów w 2026 roku. Innymi słowy, GM stawia na dwóch koreańskich gigantów w zakresie dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
Baterie nie są jedynymi komponentami, które Samsung i LG mogą dostarczyć dla rozwijającego się biznesu pojazdów elektrycznych GM. LG jest obecnie liderem w dziedzinie samochodowych wyświetlaczy OLED, takich jak Hyperscreen od słupka do słupka Mercedesa, a Samsung zidentyfikował ten obszar jako motor przyszłego wzrostu.
Mary Barra podobno wykorzystała spotkanie z kierownictwem Samsunga, aby porozmawiać o bateriach i wyświetlaczach samochodowych, ale także o kamerach, ponieważ Samsung staje się głównym dostawcą czujników do zestawów do autonomicznej jazdy, takich jak zestaw Hardware 4.0 w nowszych pojazdach Tesli, który pomaga w obowiązkach FSD. Dyrektor generalny General Motors otrzymał również prezentację od Harman, spółki zależnej Samsunga zajmującej się technologią audio i motoryzacyjną, co wskazuje na kolejny obszar możliwego partnerstwa.
W każdym razie pozyskiwanie baterii i innych komponentów EV lub surowców z Korei zamiast z Chin do montażu w USA prawdopodobnie pozwoliłoby GM zakwalifikować się do pełnej kwoty dotacji federalnej dostępnej dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Tesla, na przykład, teraz bezpośrednio bezpośrednio reklamuje swój najlepiej sprzedający się Model z ceną początkową 36 490 USD po uwzględnieniu rządowej ulgi podatkowej.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon