Notebookcheck Logo

GPD Win 4: Źródło mikrostuków w grze ujawnia się w przypadku nowego handhelda do gier

GPD reklamuje Win 4 jako posiadający natywny wyświetlacz krajobrazowy. (Źródło obrazu: NotebookCheck)
GPD reklamuje Win 4 jako posiadający natywny wyświetlacz krajobrazowy. (Źródło obrazu: NotebookCheck)
Okazuje się, że GPD może nie wyposażyć Win 4 w natywne wyświetlacze krajobrazowe. Zamiast tego, firma stosuje konwersję IC, która powoduje mikrostuttering podczas grania w gry 2D i 3D. Najwyraźniej GPD aktywnie pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.
AMD Gaming Fail

GPD rzuciło światło na potencjalne problemy z mikrostutteringiem, które napotkaliśmy podczas recenzowania Win 4 w zeszłym miesiącu. Podsumowując, zaobserwowaliśmy następujące zjawiska podczas testowania stabilności odświeżania przy użyciu The Witcher 3:

...wydajność zaczynała się od wysokiego poziomu ponad 80 FPS, po czym stale spadała do 65 FPS z ciągłymi wahaniami. Podczas gdy spadek wydajności w czasie nie jest niczym niezwykłym, wahania są nienormalne i skutkują okresowym mikrostutteringiem podczas gry. Przetestowaliśmy to dwukrotnie dla pewności i wyniki nie uległy poprawie. Niezoptymalizowane wykorzystanie procesora przez zadania w tle lub aplikacje jest zazwyczaj przyczyną takiego zachowania podczas gry.

Wygląda na to, że zaobserwowany przez nas mikro-stuttering nie ma nic wspólnego z Ryzen 7 6800U i jego optymalizacją przez GPD. Od tego czasu inni zauważyli to mikro zacinanie, które zostało obszernie omówione na GPD's Discord oraz na Reddit. Jednak GPD podkreśliło teraz, że jest to spowodowane "konwersją IC ekranu pionowego na poziomy", a nie naszą poprzednią teorią. Dla kontekstu, większość handheldów do gier jest dostarczana z pionowymi wyświetlaczami, co może powodować problemy podczas uruchamiania starszych gier w Windows. Więcej szczegółów można znaleźć w wyjaśnieniu The Phawx.

Wygląda więc na to, że firma nie poinformowała ludzi o całej prawdzie na temat "natywnego ekranu krajobrazowego" Win 4, nawet jeśli wydaje się on działać w ten sposób. Najwyraźniej ustawienie niestandardowych częstotliwości odświeżania obrazu nieco poniżej 60 Hz rozwiązuje problem, ale jak na razie przebiegi ludzi są różne. Niezależnie od tego, The Phawx twierdzi że "GPD jest świadome" problemu i "pracuje nad poprawką". Nie wiadomo jednak, czy będzie to poprawka sprzętowa czy programowa, ani kiedy GPD będzie w stanie ją dostarczyć.

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 04 > GPD Win 4: Źródło mikrostuków w grze ujawnia się w przypadku nowego handhelda do gier
Alex Alderson, 2023-04-26 (Update: 2023-04-26)