Od czasu ujawnienia pierwszego zwiastuna, Rockstar nie zaoferował zbyt wielu informacji na temat Grand Theft Auto 6. Jednak brak oficjalnych informacji na temat GTA 6 nie powstrzymał fanów przed spekulacjami na temat tego, co przyniesie nadchodząca odsłona serii.
Jeśli chodzi o to, jak dobrze GTA Six może działać na konsolach, były animator Rockstar Games, Mike Yorkpodzielił się z nami swoimi oczekiwaniami. W wywiadzie dla Kiwi Talkz, który został już usunięty, York podzielił się informacją, że gra może nie osiągnąć 60 FPS na platformach innych niż PC w momencie premiery.
York uważa, że Rockstar Games zamierza zaoferować rozgrywkę w 30 FPS na konsolach obecnej generacji. Nie byłoby to zaskakujące, ponieważ w momencie premiery GTA 5 działało w 30 FPS na PS3 i Xbox 360. Rockstar Games przeniosło ją później na nowoczesne konsole, PS5 (Slim z Fortnite Cobalt Star Bundle, obecnie 374,99 USD w Best Buy) i Xbox Series X, na których gra może działać w 60 FPS.
Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że pierwszy zwiastun GTA 6 pokazał, jak dobra jest grafika gry. Uruchamianie tak intensywnego graficznie tytułu przy zablokowanych 30 FPS byłoby nadal wystarczające dla wielu graczy w momencie premiery. Oczywiście York nie wykluczył możliwości osiągnięcia 60 FPS przy pomocy AI upscale i technologii generowania klatek.
Były animator Rockstar Games dodaje, że nawet zmodernizowane PS5 Pro może nie być w stanie uruchomić GTA VI przy surowych 60 FPS. Warto jednak zauważyć, że York nie współpracował z Rockstar od czasu Red Dead Redemption 2 i Grand Theft Auto 5, i powiedział: "Nie wiem, co oni tam robią"
Jednak z własnego doświadczenia York uważa, że Rockstar Games może obecnie przykładać większą wagę do tego, aby GTA 6 działało "niesamowicie przy 30 FPS"
Źródło(a)
@kiwitalkz na X via: r/GTA6, GamesRadar