GTA VI: Zwiastun odtworzony przy użyciu GTA V, analiza przeprowadzona przez Digital Foundry wskazuje na 1440p i 30 kl
Pierwszy zwiastun GTA VI pobił już pobił już kilka rekordówrockstar Games osiągnęło ponad 100 milionów wyświetleń w ciągu zaledwie 34 godzin, a 90-sekundowy film został obejrzany 140 milionów razy.
YouTuber GTA Belgium odtworzył zwiastun tak dokładnie, jak to możliwe w GTA V, aby umożliwić bezpośrednie porównanie grafiki między dwiema grami. Mimo że wiele scen musiało zostać mocno zaimprowizowanych, ponieważ niektóre treści w zwiastunie (np. aligatory) po prostu nie istnieją w GTA V, porównanie pokazuje znaczny postęp pod względem oświetlenia, jakości tekstur i animacji.
Eksperci od grafiki z Digital Foundry przeanalizowali zwiastun i doszli do wniosku, że przynajmniej większość pokazanego materiału mogłaby zostać stosunkowo łatwo wyrenderowana na konsolach Xbox Series X i Sony PlayStation 5. Wynika to z faktu, że materiał nie został wyrenderowany w natywnej rozdzielczości 4K, ale w 1440p, na co wskazują artefakty wygładzania krawędzi.
Sądząc po zwiastunie, Rockstar Games celuje w 30 klatek na sekundę, a zatem nie jest szczególnie ambitne pod względem rozdzielczości lub liczby klatek na sekundę: kompromisy, które mogą być konieczne, aby taka grafika była możliwa na konsolach. To powiedziawszy, Rockstar Games wykorzystuje najnowsze technologie, w tym śledzenie promieni dla globalnego oświetlenia i odbić, które zapewniają najbardziej realistyczny możliwy wygląd. Podczas renderowania cieni gra nie wykorzystuje ray tracingu, przynajmniej w zwiastunie.