GTA VI prawdopodobnie opóźni się na PC, aby uzyskać lukratywny podwójny wzrost przychodów, zgodnie z danymi analityków GTA V
Kiedy Rockstar ogłosił, że ogłosił że Grand Theft Auto (GTA) VI trafi na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S w 2025 roku bez żadnej wzmianki o dacie premiery na PC. Chociaż jest to prawdopodobnie rozczarowujące dla fanów serii na PC, historia sugeruje, że strategia Rockstar rozłożona w czasie nie jest bez powodu.
Według firmy analitycznej PlayTracker, Rockstar ma solidny powód, by zadebiutować GTA VI najpierw na konsolach, a później zoptymalizować ją pod kątem PC. Gracze GTA są skłonni do "podwójnego zanurzenia", tj. zakupu tego samego tytułu zarówno na konsolach, jak i na PC, co oznacza dodatkowe przychody dla Rockstar i jego spółki macierzystej, Take-Two Interactive Software, Inc.
PlayTracker zauważa, że 37,3% kopii GTA V GTA V Benchmarked zostało sprzedanych graczom, którzy posiadali już grę na innych platformach, co daje 45% posiadaczy wielu kopii. Czyni to GTA V najbardziej podwójnie sprzedaną grą, pokonując inne popularne tytuły, takie jak Final Fantasy XV i Rise of the Tomb Raider i Rise Tomb Raider.
Chociaż Steam stanowi 21% sprzedaży GTA V, Xbox 360 i Xbox One stanowią razem 45%, podczas gdy PlayStation 3 i PlayStation 4 stanowią 34% sprzedanych kopii. Nawet według ostrożnych szacunków, Rockstar teoretycznie zarobiłby 1,4 miliarda dolarów dzięki podwójnemu lub nawet wielokrotnemu zanurzeniu przez graczy.
GTA V jest tak popularne, że serwery Epic uległy awarii na pełne osiem godzin gdy wydawca udostępnił wersję Premium gry grę za darmo na tydzień w maju 2020 roku. Mimo to, rozdawnictwo dodało dobre 7 milionów nowych użytkowników do Epic Games Store - prawdopodobnie najwięcej do tej pory.
Red Dead Redemption (RDR) 2 również spotkało się z podobnym podejściem, a gra pojawiła się najpierw na PlayStation 4 i Xbox One w październiku 2018 roku, a następnie na PC i Stadia w listopadzie 2019 roku. Gra odniosła znaczący sukces po uruchomieniu na Steam po krótkiej wyłączności z Epic i własnym launcherem Rockstar.
Dlatego też nietrudno zrozumieć, dlaczego strategia Rockstar rozłożona w czasie dobrze wróży jej przychodom.
Po debiucie na PS3 i Xbox 360, GTA V potrzebowało dwóch lat, by pojawić się na PC. Rockstar może poświęcić podobny czas na zoptymalizowanie gry pod kątem procesorów graficznych, takich jak plotki o serii RTX 50 Blackwell firmy Nvidia (i być może RDNA 4.5 lub RDNA 5 firmy AMD?) i przesunięcie granic każdej nowej technologii, która zadebiutuje - przynajmniej taką mamy nadzieję.
Proszę kupić Grand Theft Auto V Premium Edition na konsole Xbox i PlayStation na Amazon
Why isn't #GTA6 coming to PC yet?
— PlayTracker (@PlayTrackerNet) December 5, 2023
According to our data, 44% of GTA V owners have the game on multiple platforms. The "double dip" is very real. pic.twitter.com/ysxL7EV7Mz
Źródło(a)
PlayTracker na X przez Wccftech