Galaxy S24 może otrzymać natywną obsługę FSR dzięki współpracy Samsunga, Qualcomm i AMD
Upscalery oparte na sztucznej inteligencji stały się modne, odkąd Nvidia zaprezentowała DLSS w serii RTX 2000. Nie trzeba było długo czekać, aby technologia ta przeniosła się na urządzenia mobilne, a Qualcomm i Apple wkrótce potem ogłosiły Snapdragon Game Super Resolution i Metal FX. Teraz informator twierdzi, że AMD, Qualcomm i Samsung połączyły siły, aby dać Apple szansę na zdobycie pieniędzy.
@Tech_Reve twierdzi, że trio połączyło siły, aby dopracować FSR (FidelityFX Super Resolution) AMD dla smartfonów Galaxy. Funkcja ta zostanie połączona z raytracingiem "w przyszłości". Istnieje duża szansa, że zadebiutuje ona wraz z modelem Galaxy S24 w przyszłym roku, aby dotrzymać kroku Apple zobowiązanie do przeniesienia gier konsolowych AAA na iPhone'y.
Co więcej, zarówno Exynos 2400 i Snapdragon 8 Gen 3 dla Galaxy's GPU obsługują sprzętowy raytracing. To, w połączeniu z potężnym procesorem, powinno być w stanie zapewnić wrażenia 1080p 60 FPS w niektórych starszych tytułach. W przeciwieństwie do Nvidii, AMD nie wykorzystuje mocy sztucznej inteligencji do FSR. Stawia go to w niekorzystnej sytuacji w stosunku do DLSS, który wykorzystuje do tego celu sztuczną inteligencję i dostosowane rdzenie Tensor.
Podczas gdy współpraca może początkowo oznaczać zagładę dla obecnej generacji chipów MediaTek, sytuacja może ulec zmianie w przyszłości. Tajwański producent chipów coraz bardziej zaprzyjaźnia się z Nvidiąi jest tylko kwestią czasu, zanim procesory graficzne GeForce (i DLSS itp.) trafią do wysokiej klasy układów Dimensity.
Źródło(a)
@Tech_Reve na X