GameMode pod Linuksem
Od zawsze, czyli nawet w czasach systemu operacyjnego DOS, uruchomienie gry poprzedzała taka czy inna procedura. Czasem chodziło o to, żeby w ogóle się uruchomiła (brakowało pamięci podręcznej) czy częściej o to, żeby gierka chodziła płynniej (czasy współczesne).
Linux przyjął się na serwerach i radzi sobie dobrze przede wszystkim z ruchem sieciowym i wielowątkowością. To oznacza, że przygotowanie stacji roboczej (tak się nazywają odmiany dystrybucji do zastosowań domowych) wymaga nieco innych zabiegów, niż to ma miejsce pod Windowsem (tu się zamyka procesy i wyłącza dostęp do internetu).
Wyzwanie to zostało podjęte przez Feral Interactive, czyli wydawcę gier z Londynu (studio utworzone w 1996 roku; zatrudnia między 50 a 100 pracowników). Na koncie mają takie tytuły jak: seria Total War, Batman: Arkham, Tomb Raider czy XCOM: Enemy Unknown.
Kod źródłowy narzędzia o nazwie GameMode (po części jest to biblioteka) został udostępniony na GitHub (autor to Marc Di Luzio z Feral Interactive).
Zachęcam do przetestowania tego oprogramowania i wsparcia projektu np. przydzielając mu gwiazdkę od siebie (wtedy projekt staje się popularniejszy i szybciej się rozwija).
Źródło: TechPowerUp