Notebookcheck Logo

GeForce RTX 5090 podobno nie jest w stanie utrzymać 30 FPS w Cyberpunk 2077 z Path Tracing i potrzebuje DLSS, aby osiągnąć 60 FPS

Procesor graficzny RTX 5090 dla komputerów stacjonarnych ma 32 GB pamięci GDDR7 VRAM. (Źródło zdjęcia: Nvidia, Unsplash, edytowane)
Procesor graficzny RTX 5090 dla komputerów stacjonarnych ma 32 GB pamięci GDDR7 VRAM. (Źródło zdjęcia: Nvidia, Unsplash, edytowane)
Procesor graficzny RTX 5090 dla komputerów stacjonarnych został przetestowany z i bez DLSS i Frame Generation w grze Cyberpunk 2077. Przy w pełni włączonym śledzeniu ścieżek w rozdzielczości 4K i ustawieniach ultra, RTX 5090 potrzebuje DLSS, aby zwiększyć średnią liczbę klatek na sekundę powyżej 60, podczas gdy generowanie klatek staje się koniecznością, aby GPU osiągnęło ponad 100 klatek na sekundę.
Geforce Nvidia Desktop GPU Blackwell RTX 5000 Benchmark Gaming

Nvidia GeForce RTX 5090, najpotężniejszy gamingowy procesor graficzny, jaki Nvidia kiedykolwiek zbudowała, pojawi się na półkach sklepowych 30 stycznia. Wstępne recenzje RTX 5090 mają pojawić się 24 stycznia, a te dotyczące RTX 5080 podobno wylądują 30 stycznia. Jednak nawet przed opublikowaniem oficjalnych recenzji w Internecie, wiemy już, czego możemy się spodziewać po RTX 5090 dzięki przeciekom i niektórym liczbom dotyczącym wydajności w grach.

Jeden z takich testów przeprowadzonych przez PC Centric ujawnia wydajność RTX 5090 w Cyberpunk 2077 z i bez DLSS Frame Generation.

Wydajność RTX 5090 w grach z DLSS Frame Generation

Nic dziwnego, że RTX 5090 radzi sobie całkiem dobrze z 4x Frame Generation i DLSS ustawionym na tryb "Wydajność". GPU podobno radzi sobie z grami Cyberpunk 2077 w rozdzielczości 4K/ultra z maksymalnym ray tracingiem przy nawet 290 FPS. Taka liczba klatek na sekundę jest połączona z opóźnieniami wynoszącymi od 35 do ponad 40 ms.

Włączenie DLSS "Quality" obniża średnią liczbę klatek na sekundę do około 200 i wprowadza niewielki skok opóźnienia. Co ciekawe, zmiana ustawienia Generowanie klatek z 2x na 4x i odwrotnie, nie ma tak dużego wpływu na opóźnienia, jak można by się spodziewać.

Wydajność RTX 5090 bez generowania ramek DLSS

Testy przeprowadzone przez PC Centric wykazały wyraźną różnicę pomiędzy średnią liczbą klatek na sekundę z i bez funkcji Frame Generation. Tam, gdzie RTX 5090 osiągał 200 FPS przy "jakości" DLSS i 4x Frame Generation, GPU radzi sobie tylko z około 65 FPS przy wyłączonym Frame Generation. Dla porównania, według zWORMz Gaming na YouTube, układy RTX 4090 osiąga około 40-47 FPS w podobnym scenariuszu.

Wreszcie, po wyłączeniu DLSS i Frame Generation, RTX 5090 ugina się pod ciężarem Cyberpunk 2077 uruchomionego z pełnym Path Tracing w 4K/ultra, ponieważ FPS spada poniżej 30.

Krótko mówiąc, RTX 5090, GPU o sugerowanej cenie detalicznej 2000 USD, wymaga DLSS do płynnej rozgrywki w Cyberpunk, jeśli chcą Państwo podkręcić wszystkie ustawienia graficzne do maksimum. Jeśli chcą Państwo cieszyć się grą na monitorze o wysokiej częstotliwości odświeżania, nowa funkcja Multi Frame Generation firmy Nvidia będzie Państwa najlepszym przyjacielem.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > GeForce RTX 5090 podobno nie jest w stanie utrzymać 30 FPS w Cyberpunk 2077 z Path Tracing i potrzebuje DLSS, aby osiągnąć 60 FPS
Fawad Murtaza, 2025-01-17 (Update: 2025-01-17)