General Motors dołącza do Forda, rezygnując z portów CCS na rzecz Tesla NACS dla przyszłych pojazdów elektrycznych
Nieco ponad dwa tygodnie po ogłoszeniu przez Ford i Tesla że będą współpracować, aby wprowadzić sprzęt do ładowania NACS Tesli do przyszłych pojazdów elektrycznych Forda, General Motors (GM) ujawnił, że zastąpi porty CCS w swoich pojazdach elektrycznych portami NACS (za pośrednictwem CleanTechnica). Zmiana nie nastąpi natychmiast, ale GM zobowiązał się do wprowadzenia NACS do swoich pojazdów elektrycznych do 2025 roku - mniej więcej w tym samym czasie, w którym Ford spodziewa się, że pojazdy elektryczne kompatybilne z NACS zejdą z linii produkcyjnej.
Chociaż minęło kilka miesięcy, odkąd Tesla ogłosiła zamiar otwarcia standardu ładowania NACS używanego w swoich ładowarkach Superchargers, dopóki Ford nie wywołał fal swoim ogłoszeniem, tylko Aptera dołączyła do Tesli w korzystaniu z NACS. Gdy kurz dopiero opadł po tym, jak Ford ogłosił współpracę z Teslą, inna firma produkująca samochody elektryczne już przyłączyła się do tego ruchu i nie byłoby zaskoczeniem, gdyby w nadchodzących miesiącach na pokład wskoczyło jeszcze więcej producentów.
Podczas gdy CCS z pewnością ma swoje problemy, ruch Forda, aby dołączyć do Tesli za pomocą NACS, spowodował mieszane reakcje ze strony reszty branży. CharIN zareagował wrogo, podczas gdy Electrify America był bardziej neutralny. Z drugiej strony FreeWire ogłosiło, że będzie również instalować wtyczki ładowania NACS w nowych ładowarkach pojazdów elektrycznych.
Kup osłonę kabla do ładowania pojazdów elektrycznych Cable Shield na Amazon.