Globalne wdrożenie Xiaomi EV rozpocznie się w wybranych regionach
Xiaomi SU7 jest teraz certyfikowanym sukcesem komercyjnym sukces w rodzimych Chinach, a teraz, zgodnie z najnowszymi doniesieniami, jego reflektory są skierowane na klientów spoza tego kraju.
W przeszłości był widziany w środowisku międzynarodowym, aczkolwiek głównie jako pojazd demonstracyjny na MWC i jako Ultra model, który bił rekordy na torze Nürburgring. Z czasem może się to jednak zmienić.
Dyrektor generalny Xiaomi Lei Jun stwierdził, że firma zamierza umieścić swoje samochody na europejskich drogach do 2030 roku w przeszłości - teraz firma podobno podejmuje kroki, aby urzeczywistnić ten cel. Obecnie tworzy zespoły pracowników, którzy mogą pomóc w uruchomieniu sprzedaży motoryzacyjnej w regionach poza Chinami, w tempie, które podobno wskazuje na poważną ekspansję koncernu OEM w zakresie pojazdów elektrycznych.
Nowe docelowe lokalizacje nie zostały jeszcze określone, chociaż mówi się, że są to te, w których Xiaomi działa już jako producent OEM dla innych produktów, takich jak popularne Android smartfony i w związku z tym posiada istniejące struktury sprzedaży, w tym fizyczne sklepy, w których samochody mogą, ale nie muszą być również dystrybuowane pewnego dnia.
Z drugiej strony, ambicje Xiaomi jako globalnej marki samochodowej również mogą napotkać przeszkody, takie jak zapewnienie zgodności interfejsu inteligentnego samochodu z różnymi krajowymi i regionalnymi normami bezpieczeństwa.
Niemniej jednak, firma może rzeczywiście mieć wystarczającą rozpoznawalność marki na różnych rynkach, aby zapewnić, że SU7 - i być może nadchodzący SUV YU7 SUV - pewnego dnia staną się pojazdami elektrycznymi jeżdżącymi po całym świecie.