God of War Ragnarök skrytykowany - Sony zmusza graczy do ponownego utworzenia konta PSN
Po tym, jak reboot serii God of War, który wcześniej był dostępny wyłącznie na PlayStation, został wydany na PC po raz pierwszy w 2022 roku, port God of War Ragnarök na PC był niecierpliwie oczekiwany przez fanów. Od 19 września gracze PC mogą kontynuować historię Kratosa i Atreusa, walcząc z bogami i potworami, aby zapobiec zbliżającemu się Ragnarök. RPG akcji oferuje strategiczny system walki, złożone zagadki i rozbudowaną fabułę. Dobry nastrój szybko jednak pryska.
Pomimo chwalonej fabuły i wciągającej rozgrywki, Ragnarök znajduje się obecnie w ogniu krytyki. Z obecnych 2600 recenzji na Steamie tylko 67 procent jest obecnie pozytywnych. Dla porównania, poprzednik (God of War 2018) ma średnią ocen "ekstremalnie pozytywną" z 96 procentami pozytywnych opinii z ponad 90 000 recenzji. Głównym punktem krytyki ze strony graczy jest wymóg utworzenia konta PlayStation Network dla gry wyłącznie dla jednego gracza. Na Redditopinie są bardzo krytyczne. Wiele osób nie widzi sensu w wymaganiu konta online dla gry, która nie wymaga interakcji online. Istnieją również obawy dotyczące bezpieczeństwa.
Praktyka ta nie jest całkowicie nowa w PlayStation. Już w przypadku Ghost of Tsushima i Helldivers 2 Gracze PC byli zmuszeni do utworzenia konta PSN. Jednak w przypadku Helldivers 2 Sony ponownie się wycofało i zniosło wymóg posiadania konta. Dopiero okaże się, czy tak samo stanie się z God of War Ragnarök po ostrej krytyce. Jak na razie jednak Sony nie wydaje się chcieć odejść od obecnego stanu rzeczy. Jednak obecna liczba graczy, która prawdopodobnie będzie znacznie poniżej oczekiwań, może przekonać Sony do poddania się. Według Steam DB, Ragnarök do tej pory osiągnął szczytową liczbę około 25 000 graczy. Poprzednik miał do 73 000 graczy w szczytowych momentach.
Źródło(a)
Źródło obrazu: PlayStation