Google ponawia atak na programy blokujące reklamy w YouTube
Powrót do 2022 roku, YouTube Vanced musiał opuścić scenę z powodu działań Google. Od tego czasu Google nigdy nie przestało walczyć z jakimikolwiek sposobami blokowania YouTube reklam, choć przez większość czasu temat ten był uśpiony. Teraz sprawa "Google kontra blokowanie reklam w YouTube" powraca. Bez wskazywania palcem na jakąkolwiek aplikację lub usługę w szczególności, Google twierdzi, że ci, którzy korzystają z frontendów YouTube i aplikacji innych firm, które są w stanie uniknąć reklam normalnie dostarczanych przez platformę, powinni przygotować się na zaprzestanie blokowania reklam lub po prostu zasubskrybować YouTube Premium.
W ramach wysiłków Google mających na celu wzmocnienie egzekwowania przepisów dotyczących aplikacji, które naruszają Warunki korzystania z usługi YouTube"Widzowie, którzy korzystają z tych aplikacji innych firm, mogą doświadczyć problemów z buforowaniem lub zobaczyć błąd "Następująca treść nie jest dostępna w tej aplikacji" podczas próby obejrzenia filmu." Google podkreśla, że wyłączenie reklam uniemożliwia twórcom otrzymywanie wynagrodzenia za ich wyświetlenia. Oczywiście twórca dzieli się przychodami z Google.
Subskrypcję YouTube Premium można dokonać już od 7,99 USD dla studentów i aż do 22,99 USD miesięcznie dla rodzin. Ceny te obowiązują na rynku amerykańskim i będą się różnić w innych regionach. Na przykład w Rumunii plan rodzinny (dla maksymalnie 5 członków w wieku 13+) można nabyć za około 8 USD miesięcznie. W zależności od rynku, dostępna może być również subskrypcja roczna. W tym przypadku klienci z USA mogą zaoszczędzić około 15%, płacąc 139,99 USD. Niestety, wcześniejsze anulowanie takiego planu nie wiąże się z częściowym zwrotem pieniędzy.
Ci, którzy szukają urządzenia do streamowania z obsługą YouTube i nie tylko, mogą obecnie kupić Google Chromecast (wersja HD ) za 49,95 USD zamiast 54,99 USD w Amazon dzięki 9% zniżce.