Dziwna globalna awaria "castingu" wydaje się mieć wpływ na urządzenia Chromecast drugiej generacji, w tym Chromecast Audio. Problem został po raz pierwszy zgłoszony na Reddicie, zyskując popularność na r/googlehomegdzie kilku użytkowników stwierdziło, że nie mogą przesyłać żadnych treści za pomocą swoich urządzeń.
Użytkownicy zgłosili (przez Android Police) próbowali kilku kroków rozwiązywania problemów, w tym resetowania urządzeń, ale nic nie zadziałało. Teoretycznie może to być spowodowane złą aktualizacją, którą Google mógł wypchnąć. Użytkownicy zgłaszali, że widzieli jeden z dwóch komunikatów: "Nie mogliśmy uwierzytelnić Państwa Chromecasta" lub "Niezaufane urządzenie: [nazwa urządzenia] nie może zostać zweryfikowane. Może to być spowodowane nieaktualnym oprogramowaniem sprzętowym urządzenia"
Podczas gdy Google pracuje nad naprawieniem problemu, na Reddicie pojawiły się dwa zgłoszone obejścia. Użytkownik reading_crows na r/googlehome powiedział, że jego urządzenie zaczęło działać po zresetowaniu go i ręcznym ustawieniu daty przed 9 marca 2025 roku. Powinno to umożliwić ponowne dodanie urządzenia za pomocą aplikacji Google Home.
Drugie obejście jest nieco bardziej skomplikowane i wymaga pobrania narzędzia i edycji niektórych ustawień. Chociaż Google nie potwierdziło jeszcze publicznie awarii, obsługa klienta firmy powiedziała jednemu z użytkowników, że Google jest "świadomy problemu i czeka na rozwiązanie."
Jeden z użytkowników Reddita wysnuł teorię, że problem jest spowodowany przez "pośredni urząd certyfikacji, który wygasł 9 marca 2025 r." Powoduje to awarię uwierzytelniania na serwerach Google dla urządzeń Chromecast drugiej generacji. Był to "prawdopodobnie niezamierzony błąd Google, w którym nie uwzględniono wygaśnięcia CA"