Ambitna gra anime MMORPG Gran Saga zostaje zamknięta po zaledwie czterech miesiącach. Deweloper NPIXEL oficjalnie ogłosił, że serwery zostaną zamknięte 30 kwietnia 2025 roku, podając jako powód "trudności w zapewnieniu ciągłej i stabilnej usługi dla użytkowników". Jednak dla wielu graczy zamknięcie gry nie jest zaskoczeniem.
Solidne podstawy, ale brak zaangażowania graczy
Gran Saga, tworzona przez cztery lata z budżetem w wysokości 25 milionów dolarów, zadebiutowała na całym świecie 8 listopada 2024 roku na PC i urządzenia mobilne. Gra MMO oferowała kinową produkcję, wsparcie dla trybu cross-play i pełne aktorstwo głosowe. Chwalono ją za ścieżkę dźwiękową autorstwa Yoko Shimomury i inspirowaną Final Fantasy oprawę graficzną. Jednak pomimo tych mocnych stron, Gran Saga miała trudności z ustanowieniem stabilnej bazy graczy z kilku powodów.
Jednym z głównych powodów słabego przyjęcia Gran Saga była zautomatyzowana rozgrywka, która pozostawiała niewiele miejsca na prawdziwą interakcję z graczem. Frustracja narastała również z powodu słabego balansu - bossowie fabularni byli zbyt silni, a progresja utknęła w martwym punkcie na poziomie 50. Do tego dochodziły kosztowne mikrotransakcje i problemy techniczne, które jeszcze bardziej zniechęcały graczy. Według SteamDBgra osiągnęła szczytową liczbę zaledwie 547 jednoczesnych graczy wkrótce po premierze, a ich liczba stale spadała. Do lutego Gran Saga z trudem przekroczyła 200 graczy, co jest alarmująco niskim wynikiem jak na grę MMORPG. Dla porównania, Final Fantasy XIV regularnie odnotowuje ponad 15 000 jednoczesnych graczy na Steam. Przy tak malejących liczbach twórcy nie mieli innego wyjścia, jak tylko przedwcześnie zamknąć grę.
Źródło(a)
Źródło obrazu: Steam