HP ogłasza rebranding portfolio komercyjnego z zaskakującymi 18 segmentami produktów
Okazuje się, że premiera EliteBook Ultra G1q to dopiero początek "ujednoliconej wizji" HP dla jej komercyjnego portfolio. Jednak komercyjny rebranding firmy jest bardziej skomplikowany niż jego odpowiednik, który firma ogłosiła również dla swojego działu konsumenckiego dział konsumencki. Opierając się na poniższym obrazku, wydaje się, że HP zmiotło większość swojego poprzedniego komercyjnego portfolio dla "Elite".
Co więcej, prefiks Elite zostanie podzielony na serie EliteDesk, EliteBook i EliteStudio podzielone na 6, 8, X i U poziomów. Innymi słowy, choć w portfolio komercyjnym istnieje więcej poziomów, wszystkie one są objęte tym samym ujednoliconym prefiksem. Mając to na uwadze, HP wyjaśniło w komunikacie prasowym, że zachowa również istniejący prefiks "Pro", którego obecnie używa w swoich liniach ProBook i ProDesk.
Dodatkowo, będą istnieć segmenty "Pro" 2 i "Pro" 4, z ProBook 2, ProBook 4 i tak dalej. W związku z tym komercyjny rebranding HP oznacza koniec działów Dragonfly i ZBook. Ostatecznie EliteBook Ultra G1q nie zawiera żadnych namacalnych różnic w stosunku do OmniBook Xjego odpowiednika z portfolio konsumenckiego. Mimo to, HP podkreśla, że "Ultra" "oznacza naszą najbardziej premium ofertę lub urządzenia, które redefiniują tradycyjne formaty". Krótko mówiąc, "ujednolicone" portfolio komercyjne HP składa się w rzeczywistości z 18 segmentów produktów, i to przed uwzględnieniem "modyfikatorów opisowych, takich jak "Fold" dla podwójnych ekranów i "Flip" dla komputerów konwertowalnych", które również planuje zachować.