Honda Prologue electric SUV meant as 2023 CR-V upgrade with more 'generous passenger and cargo space'
Nadchodzący pierwszy elektryczny SUV Hondy na rynek amerykański - model 2024 Prologue - będzie faktycznie większy niż chleb firmy model CR-V, który właśnie dostał jego 2023 edycji odsłonięte. Honda w końcu ujawniła projekt Prologue, wraz z jego wymiarami, i powiedział, że jego pierwszy całkowicie elektryczny SUV "będzie miał rozstaw osi 121,8 cala i jest około 8 cali dłuższy i 5 cali szerszy niż całkowicie nowa 2023 Honda CR-V."
Na szczęście Prolog otrzyma również zupełnie nowy design, a nie stylizację obecnego modelu CR-V. Został on stworzony w Honda Design Studio w Los Angeles, a "hojne wymiaryprzestrzeni pasażerskiej i ładunkowej" stawiają go w samym środku portfolio lekkich ciężarówek Hondy, obok Passporta.
W rzeczywistości, Honda ustawia 2023 hybrydowy CR-V, który rozpoczyna się w październiku, jako pojazd stopgap do przejścia do całkowicie elektrycznego Prologue w stanach Zero-Emission Vehicle USA, takich jak Kalifornia. Według Gary Robinson, wiceprezes planowania i strategii motoryzacyjnej w American Honda:
Nie zamierzamy czekać do 2024 roku, aby przyciągnąć nabywców EV, ponieważ widzimy naturalny progres dla klienta CR-V do Prologue z jego nieco większymi rozmiarami, większym wnętrzem i zdolnym prowadzeniem. Będziemy wspierać to przejście już teraz, wprowadzając inteligentne strategie w hybrydowym CR-V, które umożliwią naszym klientom przejście do EV.
Prologue został opracowany we współpracy z General Motors na jego elastycznej platformie "Ultium EV, więc choć Honda pozostawiła dokładne specyfikacje na późniejszą datę, to rzeczywiście powinien być napędzany przez układ napędowy podobny do 2024 Chevy Blazer electric SUV. Najtańszy 2024 Chevrolet Blazer EV 2LT ma zasięg 293 mil, opcjonalną wersję AWD i cenę wywoławczą S$47,595, gdy zostanie wydany w trzecim kwartale 2023 roku.
Honda mówi, że Prologue będzie dostępny w konfiguracji z napędem na wszystkie koła, też, ale wnętrze i wygląd zewnętrzny są raczej inne niż to, co mamy glimpsed o Blazer oparty na Ultium
Przód jest wyraźnie Honda e, przypominając jego ikony mały EV, podczas gdy "neo-rugged stylizacji projektu, który jest znany do naszych klientów i niepowtarzalnie Honda" czeka na przyszłychklientów. Mogą oni również oczekiwać 21-calowych kół, panoramicznego szyberdachu i dwóch 11-calowych wyświetlaczy - dla kierowcy i systemu infotainment - w "bogatej w technologię kabinie", radzi Honda.