Honda prezentuje nowy agresywny projekt platformy e:N2 EV w celu "odrodzenia się w marce mobilności elektrycznej"
Honda właśnie ogłosiła swoją kolejną platformę samochodów elektrycznych o nazwie e:N2, na której planuje oprzeć część z obiecanych 10 nowych EV na rynek chiński do 2027 roku.Ostre i dynamiczne linie nadwozia" konceptu e:N2 być może nigdy nie trafią do sprzedaży detalicznej, ale według Hondy są przykładem kierunku, w jakim będzie zmierzać masowa produkcja w ciągu najbliższych kilku lat. Cały pakiet projektowy ma oferować "intelektualną radość", ponieważ pasażerowie poczują jedność z samochodem dzięki minimalistycznemu kokpitowi i stymulatorom zmysłów, takim jak nastrojowe oświetlenie, zapachy czy infotainment Honda CONNECT
Koncepcja FWD ma oferować doskonałe prowadzenie i stabilność, aby kierowca mógł "osiągnąć wyjątkową przyjemność z jazdy, pozwalając kierowcy cieszyć się silnym 'poczuciem jedności z pojazdem'". Honda chętnie podkreśla wyjątkowość koncepcji projektowej e:N2, która wygląda niepodobnie do żadnego innego EV z wyjątkiem, być może, kanciastego Cybertrucka Tesli. Według prezesa Hondy, Toshihiro Mibu
Honda przyspieszy różne inicjatywy związane z elektryfikacją w całym łańcuchu wartości, w tym badania i rozwój, zaopatrzenie, produkcję, sprzedaż i obsługę posprzedażną, a także dalsze rozszerzanie e: W matrycy produktów N, do 2027 roku, 10 czystych pojazdów elektrycznych zostanie wprowadzonych jeden po drugim, a jednocześnie zapewni chińskim użytkownikom produkty e:N pełne niekończącej się zabawy z solidnym i stabilnym systemem pełnego łańcucha wartości.
Choć Honda była jednym z ostatnich hamulcowych wśród 5 największych światowych producentów samochodów, którzy ogłosili swoją strategię transformacji pojazdów elektrycznych, zrobiła to z hukiem i z kwotą 40 mld USD przeznaczoną https://www.notebookcheck.net/Honda-investing-US-40-billion-into-electric-cars-and-solid-state-battery-last-of-the-top-5-legacy-carmakers.613753.0.html na ten cel. Obecnie planuje jedynie oferować w USA elektrycznego SUV-a Honda Prologue który jest zbudowany na platformie GM Ultium EV, ale w Chinach spółka joint venture GAC-Honda już wprowadziła na rynek niedrogiego crossovera e:NP1
SUV o wartości 26 000 USD jest pierwszym przykładem strategii wejścia Hondy na rynek przystępnych cenowo samochodów elektrycznych która ma na celu wykorzystanie partnerstwa z GM w zakresie platformy Ultium, aby zbadać niezagospodarowaną niszę rynkową tanich samochodów elektrycznych o wartości poniżej 30 000 USD, do której Tesla będzie dążyć z Modelem 2.