Hondahonda, japoński producent samochodów, zaprezentował moduł ogniw paliwowych nowej generacji podczas 23. Międzynarodowych Targów Wodoru i Ogniw Paliwowych w Tokio. Według firmy, model ten oferuje kilka znaczących ulepszeń w stosunku do swojego poprzednika, takich jak 50% redukcja kosztów, podwojona trwałość i ponad 3-krotny wzrost gęstości mocy objętościowej, "co zwiększyło elastyczność układów instalacji".
Ten model - Clarity Fuel Cell - jest pierwszym całkowicie opracowanym przez Hondę, w przeciwieństwie do obecnego, opracowanego wspólnie z General Motors (GM), i ma wejść do masowej produkcji do 2027 roku.
Nowy moduł ogniwa paliwowego ma moc znamionową 150 kilowatów (kW) i osiąga maksymalną sprawność 59,8%, jak wspomniano w aktualnych specyfikacjach rozwojowych. Jeśli chodzi o wymiary, projekt ma mieć wymiary 73 cm x 58 cm x 70 cm przy całkowitej wadze 250 kilogramów, zdolny do wydajnej pracy w temperaturach od -30 ° C do + 60 ° C.
Firma upubliczniła swoje plany wyprodukowania 300 egzemplarzy CR-V wykorzystujących te modele ogniw paliwowych, dostępnych w USA, w Kalifornii, ponieważ jest to jedyny stan z publicznymi pompami wodorowymi.
"Poprzez dalsze rozszerzanie obszarów zastosowania systemu i regionów sprzedaży tego modułu ogniw paliwowych nowej generacji, Honda dąży do wniesienia większego wkładu w realizację zrównoważonego, zorientowanego na energię społeczeństwa" - powiedziała firma w oświadczeniu.