Wysiłki Hondy w zakresie pojazdów elektrycznych okazują się zaskakująco popularne, o czym świadczy sprzedaż jej pierwszego elektrycznego SUV-a w USA, Prologue, który w zeszłym roku przebił sprzedaż wszystkich pojazdów elektrycznych zbudowanych na platformie GM Ultium, a nawet sprzedał zasilany gazem Passport.
Niezależnie od tego, czy chodzi o rozpoznawalność marki, czy po prostu o stworzenie atrakcyjnego cenowo samochodu elektrycznego, Honda właśnie wypuściła bezpośredniego konkurenta Tesli Model Y Juniper Facelift o nazwie S7.
Cena SUV-a jest zbliżona do ceny nowego Modelu Y w Chinach i wprowadza kilka unikalnych funkcji układu napędowego Hondy. Jest to pierwszy pojazd Hondy z napędem RWD 50:50 od czasu Hondy S2000, która osiągnęła już status kultowej.
"Taki układ zwiększa ograniczenie pojazdu w zakrętach", radzi Honda,"zmniejszając prawdopodobieństwo popchnięcia głowy lub znoszenia ogona podczas intensywnej jazdy, a zawieszenie z podwójnymi wahaczami może również skutecznie kontrolować kąt nachylenia pojazdu podczas przyspieszania i zwalniania"
Mówiąc o zawieszeniu, nowa Honda S7 jest wyposażona w regulowany system tłumienia, który reaguje w ułamku sekundy, a Honda dołożyła wszelkich starań, aby zapewnić, że charakterystyczne płynne przyspieszanie i hamowanie zostanie przeniesione również na elektryczny układ napędowy.
Nadwozie i akumulator S7 zostały również zaprojektowane z myślą o najwyższym bezpieczeństwie podczas zderzeń, z"stalą formowaną na gorąco 1500 MPa, która może wytrzymać nacisk 15 ton na centymetr kwadratowy, stanowi 25%, co odpowiada wytrzymałości przedziału ciśnieniowego łodzi podwodnej; 68% powierzchni rdzenia wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości, o odporności na skręcanie ponad 40 000 Nm / stopień, która może wytrzymać duże odkształcenia podczas silnych kolizji; zastosowano pięciowarstwową strukturę słupka A, która łączy w sobie stal formowaną na gorąco o wytrzymałości 1500 MPa i stal o wysokiej wytrzymałości 980 MPa, a także współpracuje z opatentowaną przez Hondę technologią zgrzewania oporowego, aby zapewnić, że struktura nadwozia może nadal zachować swój nienaruszony kształt podczas ekstremalnych kolizji."
Akumulator o pojemności 90 kWh, który zapewnia zasięg 650 km w cyklu CLTC, został wykonany na zamówienie przez CATL w gigacastowej obudowie z 15-warstwową ochroną i podwójnym przełącznikiem wysokiego napięcia, który zapobiega niekontrolowanemu wzrostowi temperatury.
Jedną z najbardziej niezwykłych cech Hondy S7 jest to, że jej akumulator składa się z 13 łatwych do wymiany modułów, które zmniejszają koszty konserwacji i naprawy o 80%. Honda dorzuciła również swój system autonomicznej jazdy poziomu 2 w standardzie, wzbogacając go o zgrabne sztuczki, takie jak zdalne parkowanie przez telefon, aby pomóc w poruszaniu się po ciasnych przestrzeniach.
Dzięki dużemu stosunkowi długości osi wynoszącemu 61,7%, kabina jest bardzo przestronna, a pasażerowie podróżujący z tyłu mają niemalże leżącą pozycję, podczas gdy system nagłośnienia BOSE z głośnikami w zagłówkach rozbrzmiewa, a dyfuzor rozprowadza wewnątrz dowolny z 7 różnych zapachów do wyboru.
Honda twierdzi, że S7 został zaprojektowany z myślą o siedmiu filarach komfortu, a mianowicie"wysokiej klasy, przestrzeni, zerowej presji, przemyśleniu, zanurzeniu, interakcji i wygodzie", oferując szereg pakietów motywacyjnych dla pierwszych nabywców pojazdu za 35 840 USD.