Notebookcheck Logo

Huawei pokonuje konkurencję dzięki ładowarce o mocy 1,5 MW z ramieniem robota

Stos o mocy 1,5 MW zapewnia prąd o natężeniu 2400 A i pełne ładowanie od 0 do 100% w 15 minut. (Źródło obrazu: Huawei)
Stos o mocy 1,5 MW zapewnia prąd o natężeniu 2400 A i pełne ładowanie od 0 do 100% w 15 minut. (Źródło obrazu: Huawei)
Nowy system doładowania Huawei Supercharger przewyższa moc stacji V4 Tesli, która osiąga maksymalnie 1,2 MW po podłączeniu do ciężarówki Semi. Ładowarka Huawei o mocy 1,5 MW może przywrócić 20 kWh pojemności baterii w zaledwie minutę.
E-Mobility

Dyrektor generalny działu Digital Power firmy Huawei zapowiedział ładowarkę do pojazdów elektrycznych o mocy 1,5 MW, pokonując zarówno BYD 1 MW bYD, jak i nowo ogłoszoną przez Zeekr 1.2 MW stacje ładowania.

System BYD jest jednak skierowany do pojazdów osobowych i opracował odpowiednie baterie i układ napędowy, podczas gdy ładowarka Huawei o mocy 1,5 MW jest przeznaczona dla ciężarówek, takich jak Tesla Semi, lub innego ciężkiego sprzętu komercyjnego.

Własne stacje Supercharger V4 firmy Tesla mają moc znamionową 500 kW, gdy ładują pojazdy osobowe, ale mogą dostarczać do 1,2 MW prędkości ładowania dla Semi.

Huawei uzupełnia to chłodzonym cieczą systemem, który pozwala na przepływ prądu o natężeniu 2400 A i naładowanie akumulatora od zera do 100% pojemności w zaledwie 15 minut. Nowy megacharger Huawei zostanie uruchomiony 22 kwietnia i będzie w stanie przywrócić 20 kWh pojemności baterii na minutę po podłączeniu.

Mówiąc o podłączaniu, Huawei zademonstrował już robotyczne ramię, które można doposażyć w ładowarki EV i podłączyć złącze do portu ładowania bez opuszczania pojazdu przez kierowcę.

Ładowarka faktycznie zapewnia moc wyjściową 1,44 MW, ale Huawei zaokrągla i nazywa ją systemem Super Charge, nie próbując ukryć, do której sieci jest skierowana.

Na konferencji China Electric Vehicle 100 https://www.chinaev100.com/na której Huawei zaprezentował nową megawatową ładowarkę, przedstawił również szczegółowe uzasadnienie inwestycji w taką sieć. Tylko w 2025 roku pojawi się ponad 30 ciężarówek z technologią prędkości 4C (15 minut), więc Huawei chce być w czołówce rozwoju komercyjnego ładowania pojazdów elektrycznych.

Kiedy 22 kwietnia Huawei ogłosi system o mocy 1,5 MW, poda również harmonogram masowej produkcji stacji, a także marki ciężkich samochodów ciężarowych lub sprzętu budowlanego, z którymi współpracuje w zakresie sieci.

"Aby ciężkie ciężarówki były w pełni zelektryfikowane, czas ładowania musi wynosić poniżej 30 minut" - powiedział Hou Jinlong z Huawei na forum. Inne konkurencyjne projekty w dziedzinie komercyjnego ładowania pojazdów elektrycznych dążą do tego samego 30-minutowego okna.

Obejmują one ładowarki Tesla V4 Superchargers o mocy 1,2 MW i 3.75 MW MCS do niestandardowych stacji 6 MW do zasilania akumulatorów o pojemności 1,9 MWh w 240-tonowych wozidłach Liebherr T 264 w kopalniach odkrywkowych rudy Pilbara firmy Fortescue.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > Huawei pokonuje konkurencję dzięki ładowarce o mocy 1,5 MW z ramieniem robota
Daniel Zlatev, 2025-03-31 (Update: 2025-03-31)