Huawei świętuje powrót na rynek smartwatchy, Apple Watch dominuje, Galaxy Watch traci udział w rynku
Według najnowszych danych Counterpoint Research, w trzecim kwartale 2023 r., tj. między lipcem a wrześniem, na całym świecie sprzedano łącznie o 9% więcej smartwatchy "HLOS" niż w 2022 roku. HLOS to skrót od "High Level Operating System" i odnosi się do smartwatchy z obsługą aplikacji innych firm. Proste urządzenia do monitorowania kondycji lub niedrogie, inteligentne opaski na rękę nie są uwzględnione.
Mimo że Apple Watch Series 9 i Apple Watch Ultra 2 otrzymały stosunkowo niewiele aktualizacji, Apple był w stanie utrzymać pozycję lidera rynku i, podobnie jak w ubiegłym roku, zdobyć 45% udziału w rynku. Mówi się, że Apple Watch SE 2 znacząco przyczynił się do Apple najlepszego jak dotąd kwartału smartwatcha. Sprzedaż Samsung Galaxy Watch, z drugiej strony, spadła o 19%, zmniejszając udział Samsunga w rynku z 24 do 18%. Jednak Galaxy Watch 6 Classic jest podobno niezwykle popularny i zwiększył średnią cenę sprzedaży Galaxy Watch.
Huawei zajmuje trzecie miejsce z udziałem w rynku wynoszącym 14%. Chiński gigant technologiczny dostarczył imponujące 122% więcej smartwatchy HLOS w trzecim kwartale 2023 roku niż w tym samym kwartale ubiegłego roku, głównie dzięki Huawei Watch 4, Watch 4 Pro i Watch GT 4. Jednak większość tego wzrostu można przypisać rodzimemu rynkowi Huawei w Chinach. Trzy najlepsze psy z Indii, a mianowicie Fire-Boltt, boAt i Noise, odnotowały solidny wzrost, ale ze względu na brak obecności na arenie międzynarodowej nadal nie mają wystarczającej wagi, aby znaleźć się wśród światowych liderów rynku.