Hybrydy Toyoty zmniejszają dystans do Tesli, wybierając Huawei do produkcji samojezdnych pojazdów elektrycznych
Nieżyjący już prezes Toyoty, Akio Toyoda, podjął kilka słusznych decyzji, zanim ustąpił ze stanowiska, aby zrobić miejsce dla elektryfikacji elektryfikacjiwydaje się.
Jego postawienie na dywersyfikację układów napędowych zamiast pójścia na całość z samochodami elektrycznymi, jak większość innych producentów samochodów, opłaca się teraz, gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych spadła.
Nowy dyrektor generalny Toyoty nawet cieszył się mówiąc, że firma przewiduje globalny wskaźnik penetracji pojazdów elektrycznych na poziomie nie wyższym niż 30% w najbliższej przyszłości.
Miał rację, ponieważ w zeszłym miesiącu gigant motoryzacyjny stał się pierwszą japońską firmą, która przekroczyła próg 60 bilionów jenów kapitalizacji rynkowej, ponieważ inwestorzy odnotowali 31% wzrost sprzedaży hybryd, które obecnie kontrolują 60% tego rynku.
To prawie 400 miliardów dolarów kapitalizacji rynkowej, która jeszcze niedawno stanowiła zaledwie jedną czwartą kapitalizacji Tesli w szczytowym momencie. Produkcja Toyoty jest tak wysoka, że wprowadziła ona limity dziennej produkcji w celu utrzymania kontroli jakości.
Inną rzeczą, którą Toyota tradycyjnie kontroluje, są koszty produkcji. Jej obecny hybrydowy układ napędowy kosztuje obecnie zaledwie jedną szóstą tego, co kosztował oryginalny układ w Priusie, podczas gdy nowy Prius może pokonać ponad 50 mil na samej energii elektrycznej.
Powiedział Pan toyota Prius 2024 otrzymała tytuł najbardziej energooszczędnego pojazdu, biorąc pod uwagę wszystkie emisje związane z produkcją i eksploatacją, wyprzedzając również pojazdy elektryczne Tesli.
Toyota przygotowuje się teraz do zastosowania swojej słynnej oszczędności kosztów produkcji również w produkcji pojazdów elektrycznych, którą zamierza znacznie zwiększyć dzięki nowym modelom w ciągu najbliższych kilku lat, w tym wprowadzając na rynek te z domową produkcją baterią półprzewodnikową.
Firma posiada już gigacasting platformę montażową podobną do platformy Tesli, która według niej jest o 20% bardziej wydajna, i nawiązuje partnerstwa w zakresie technologii autonomicznego wspomagania kierowcy, aby konkurować z rozwiązaniem FSD.
Toyota będzie podobno wykorzystywać zaawansowany, autonomiczny zestaw pojazdów elektrycznych Huawei w swoich przyszłych samochodach, ale zasilany przez oprogramowanie Momenta i mapy wizyjne o wysokiej rozdzielczości, aby obejść wszelkie potencjalne przeszkody regulacyjne, które mogą pojawić się w związku z wykorzystaniem rozwiązania sprzętowego ADS Huawei na całym świecie. Oczekuje się, że Toyota doprecyzuje swoje plany dotyczące technologii wspomagania kierowcy w pojazdach elektrycznych podczas targów Auto China 2024, które rozpoczną się 25 kwietnia.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon