Hyundai Ioniq 5 N pali wyczynowe SUV-y od AMG, Lamborghini i Rolls Royce'a w epickim wyścigu drag race
Od momentu wprowadzenia na rynek Hyundai Ioniq 5 N imponuje osiągami zarówno w linii prostej, jak i na torze. Posunął się nawet tak daleko, że uzyskał czas okrążenia 7:45 na torze Nürburgring Nordschleifepokonując nawet Porsche 911 GT2. Teraz, dzięki kanałowi CarExpert Kanał YouTube, Ioniq 5 N zmierzył się z niektórymi z najgroźniejszych i najdroższych luksusowych SUV-ów ICE na świecie zarówno w wyścigu drag, jak i w wyścigu na rolkach.
SUV-y o wysokich osiągach konkurujące ze skromnym Hyundaiem Ioniq 5 N to Rolls-Royce Cullinan Masonry, Merceded-Benz AMG G63 Brabus i Lamborghini Urus, z których wszystkie kosztują znacznie powyżej 66 100 USD ceny początkowej Hyundaia Ioniq 5 N.
Model samochodu | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) |
---|---|---|
AWD Rolls-Royce Cullinan | 591 KM | 900 Nm |
Merceded-Benz AMG G63 Brabus | 577 KM | 850 Nm |
Lamborghini Urus | 657 KM | 850 Nm |
Hyundai Ioniq 5 N | 641 KM | 770 Nm |
Po ustaleniu, że Lamborghini było najszybsze wśród samochodów spalinowych zarówno w wyścigu na rolkach, jak i w przeciąganiu, zmierzyło się z Hyundaiem Ioniq 5 N, a Ioniq 5 N zaprezentował się dość imponująco. Chociaż CarExpert nie podał czasów ani prędkości przeciągania, w ciągu pierwszych sekund wyścigu drag stało się jasne, że Ioniq 5 N nie zostanie wyprzedzony przez Urusa. Zespół był tak zaskoczony wynikiem, że nie mógł się powstrzymać przed przeprowadzeniem drugiego wyścigu. Aby było ciekawiej, CarExpert wyłączył kontrolę startu w Ioniq 5 N podczas drugiego wyścigu drag, dzięki czemu oba SUV-y były bardziej ograniczone przyczepnością. Z pewnością Ioniq 5 N po raz kolejny odjechał od Lamborghini Urus w mgnieniu oka.
To, co zwykle staje się ekscytujące w wyścigach samochodów elektrycznych i spalinowych, to wyścigi na rolkach, w których oba samochody rozpoczynają wyścig z tą samą prędkością - zwykle na drugim biegu dla samochodu spalinowego. Ze względu na natychmiastowy, wysoki moment obrotowy i liniowe, nieprzerwane dostarczanie mocy, pojazdy elektryczne zazwyczaj przyspieszają szybciej niż samochody spalinowe, ale jeśli chodzi o prędkość maksymalną, samochody spalinowe skoncentrowane na osiągach często radzą sobie lepiej niż pojazdy elektryczne, z wyższymi prędkościami maksymalnymi i szybszym przyspieszaniem pod koniec wyścigu. Jednak w tym przypadku Hyundai Ioniq 5 N nadal miał znaczną przewagę nad Lamborghini Urus od samego początku wyścigu.
Ostatecznie Hyundai Ioniq 5 N zdystansował Lamborghini Urus we wszystkich wyścigach, co czyni go najszybszym samochodem z całej serii, pomimo ogromnych różnic cenowych między Ioniq 5 N a innymi samochodami w teście.