Hyundai Ioniq 5 N zdobywa nagrodę samochodu elektrycznego roku 2024 magazynu Car and Driver
Wczoraj Car and Driver opublikował artykuł dotyczący testów, które zakończyły się przyznaniem tytułu "EV of the Year 2024" Hyundaiowi Ioniq 5 N. Oprócz niego, pozostałe 17 pojazdów, które walczyły o tytuł, były następujące: Acura ZDXaudi Q8 e-tron, BMW i5 eDrive 40, BMW i5 M60i, Chevrolet Blazer EV, Chevrolet Equinox EV AWD, Chevrolet Equinox EV FWD, Chevrolet Silverado EV, Fiat 500e, Fisker Oceanhonda Prologue, Hyundai Kona EVkia EV9, Mercedes-Benz EQS SUV, Polestar 2, Tesla Cybertruckoraz Volkswagen ID.4.
We wspomnianym artykule redaktor wykonawczy Car and Driver, K. C. Colwell, napisał, że nowy zwycięzca Hyundaia, który jest trzecim pojazdem elektrycznym marki, który otrzymał nagrodę z rzędu, po Ioniq 5 (2022) i Ioniq 6 (2023), zapewnia "prawdziwie entuzjastyczne wrażenia z jazdy pojazdem elektrycznym, który może uderzyć w Państwa jak Porsche 911 Club Sport z lat 80-tych"
Aby zdobyć nagrodę, Hyundai Ioniq 5 N musiał uzyskać najwyższy wynik w następujących czterech obszarach: wartość, przyjemność z jazdy, realizacja misji i postęp technologiczny. Najważniejsze wyniki testów Ioniqa 5 N przeprowadzonych przez Car and Driver obejmują 3 sekundy na sprint od 0 do 60 mil na godzinę, 6,9 sekundy na sprint od 0 do 100 mil na godzinę, 11,1 sekundy na ćwierć mili z prędkością 123 mil na godzinę, zasięg 190 mil na autostradzie przy prędkości 75 mil na godzinę, a także 35 minut potrzebnych na przejście od 10% do 90% autonomii przy szybkim ładowaniu ze średnią prędkością 129 kW. Maksymalny zasięg osiągnięty podczas testów wyniósł 221 mil.
Ci, którzy chcą dowiedzieć się więcej o historii Hyundaia do późnych lat 90-tych, mogą sięgnąć po książkę Richarda M. Steersa Made in Korea: Chung Ju Yung and the Rise of Hyundai, która jest dostępna na Kindle za 36,85 USD (do wypożyczenia) lub 50,49 USD (do kupienia). Egzemplarz w twardej oprawie kosztuje obecnie 150,71 USD.