Hyundai Ioniq 5 outsells Ioniq 6 in US May report revealing SUV preference despite similar pricing, range ↺
Hyundai USA ogłosił na stronie https://www.prnewswire.com/news-releases/hyundai-motor-america-reports-may-2023-sales-301840001.html swoje dane dotyczące sprzedaży w maju 2023 r., a w danych kryje się kilka interesujących wniosków na temat sprzedaży pojazdów elektrycznych. Po pierwsze, flota elektryczna koreańskiej marki wyprzedziła resztę swojej oferty pod względem wzrostu, a hybrydy i BEV stanowiły 19% całkowitego wolumenu sprzedaży w maju. Sam Ioniq EV stanowił 4,9% sprzedaży Hyundaia w maju 2023 roku.
Być może bardziej interesujące jest zbadanie Ioniq 5 i Ioniq 6 ujawnia pewne dziwactwa w ludzkim zachowaniu, które są sprzeczne z oczekiwaniami. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, jednym z najczęstszych punktów dyskusji jest zasięg i pojemność baterii. Biorąc jednak pod uwagę wybór między Ioniq 5 i Ioniq 6, wydaje się, że więcej nabywców zdecydowało się na Ioniq 5, z 2446 sprzedażami w maju 2023 r., podczas gdy Ioniq 6 uzyskał tylko 971 sprzedaży w tym samym okresie, pomimo większego zasięgu.
Co ciekawe, Ioniq 5 ma mniejszy zasięg niż Ioniq 6 - tylko 20 mil w wersji SE Standard Range, ale do 58 mil w wersji SE RWD. Oprócz różnic w zasięgu, nie ma zbyt wielu różnic między Ioniq 5 i 6 poza dynamiką pojazdu i czasem nadwozia. Ioniq 5 to kompaktowy SUV, podczas gdy Ioniq 6 to sedan typu fastback. Ioniq 6 kosztuje również tylko 150 USD więcej niż Ioniq 5, co sprawia, że koszt jest bardzo małym czynnikiem decyzyjnym.
To zamiłowanie do SUV-ów i crossoverów jest mniej więcej zgodne z wcześniej zaobserwowanymi trendami w sprzedaży samochodów w USA, gdzie crossovery stanowią około 45% całkowitej sprzedaży, podczas gdy samochody średniej wielkości stanowią tylko około 8% sprzedaży.
Kup osłonę kabla do ładowania pojazdów elektrycznych Cable Shield na Amazon.