Notebookcheck Logo

Hyundai Ioniq 6 pokonuje Teslę Model 3 w walce o nagrodę Car & Driver 2023 EV roku, pomimo kontrowersyjnej estetyki

Hyundai Ioniq 6 oferuje dość atrakcyjny pakiet pojazdów elektrycznych, chociaż brak federalnych zachęt podatkowych w USA ogranicza jego atrakcyjność dla amerykańskich nabywców. (Źródło zdjęcia: Hyundai)
Hyundai Ioniq 6 oferuje dość atrakcyjny pakiet pojazdów elektrycznych, chociaż brak federalnych zachęt podatkowych w USA ogranicza jego atrakcyjność dla amerykańskich nabywców. (Źródło zdjęcia: Hyundai)
Car and Driver uznał elektrycznego sedana Hyundai Ioniq 6 za samochód elektryczny roku 2023, przy czym dużą zasługę w zwycięstwie miał mieć jego niekonwencjonalny wygląd. Zwycięstwo oznacza zwycięską passę dla linii Hyundai Ioniq, a Ioniq 5 zdobył tę samą nagrodę w 2022 roku. Pomimo tej wygranej, wygląd Ioniq 6 nadal wydaje się dość polaryzujący.
E-Mobility Business

W rozkwitającym, ciągle zmieniającym się krajobrazie pojazdów elektrycznych, coraz bardziej skomplikowane staje się ustalenie, który z nich jest najlepszy. Biorąc pod uwagę dominację Tesli https://www.notebookcheck.net/Tesla-Model-Y-outsells-all-but-Ford-F-150-for-first-quarter-of-2023.726520.0.html na rynku amerykańskim i globalnym, łatwo jest oczekiwać, że Model 3 lub Model Y wygrają w bezpośredniej rywalizacji, ale Car and Driver zdecydował się zamiast tego przyznać nagrodę EV Roku 2023 Hyundaiowi Ioniq 6.

Przynajmniej część sukcesu Hyundaia Ioniq 6 w tym konkretnym przypadku sprowadza się do jego "uderzającego" wyglądu, chociaż jego estetyka okazała się nieco kontrowersyjna, a jeden konkretny czytelnik NotebookCheck ioniq 6 to w dużej mierze zasługa aerodynamicznego tuningu, który ma zauważalny wpływ na jego zasięg. Niezależnie od tego, co myślisz o Ioniq 6, z pewnością wyróżnia się on w branży wypełnionej nudnymi, pudełkowatymi SUV-ami, agresywnymi pickupami i zwykłymi crossoverami.

W ogłoszeniu pretendentów do tytułu EV Roku 2021, Car and Driver wyjaśnił swoje kryteria wyboru zwycięzcy, wyjaśniając, że sprowadza się to do tego, jak samochód działa jako całość, a nie tylko do prędkości, zasięgu, wyposażenia lub samej ceny. Ioniq 6 otrzymał również pochwały za projekt kabiny, która choć nie jest ultra-premium, zachowuje atmosferę praktyczności. W przeciwieństwie do większości konkurencji, Hyundai pominął trend rewolucjonizowania i psucia systemów informacyjno-rozrywkowych i schematów sterowania w swojej ofercie pojazdów elektrycznych.

Nasz samochód elektryczny roku ma doskonałą wartość, jest przyjemny w prowadzeniu i lepiej spełnia swoje zadanie niż jakikolwiek inny pojazd w swojej klasie. - Car and Driver

Hyundai wydaje się być na dobrej drodze, jeśli chodzi o projekty pojazdów elektrycznych i ogólne opakowanie, ponieważ Ioniq 5 zdobył tę samą nagrodę Car and Driver w 2022 roku. Ciekawe jest jednak to, że ani jeden pojazd Tesli nie znalazł się nawet na liście pretendentów Car and Driver https://www.caranddriver.com/news/a44268227/2023-car-and-driver-ev-of-the-year-contenders/ do nagrody w 2023 r., pomimo znacznej dominacji na rynku pojazdów elektrycznych na większości rynków zachodnich. Wśród innych nominowanych znalazły się Audi Q4 e-tron, BMW i7, Kia EV6 GT, GMC Hummer EV SUV i Lexus RZ450e.

 

Kup Rove R2-4K Dash Cam na Amazon.

Źródło(a)

Car and Driver (1, 2, 3), Hyundai

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Hyundai Ioniq 6 pokonuje Teslę Model 3 w walce o nagrodę Car & Driver 2023 EV roku, pomimo kontrowersyjnej estetyki
Julian van der Merwe, 2023-06-29 (Update: 2023-06-29)