Hyundai, Kia to adopt in-house LFP batteries for cheaper EVs in time for Tesla Model 2 — likely to qualify for US tax incentives according to leak ↺
Podczas gdy samochody elektryczne, takie jak Hyundai Ioniq 5, Kia Niro i Hyundai Kona, są dość atrakcyjnymi perspektywami dla małych, praktycznych pojazdów elektrycznych, nadal są one niedostępne dla wielu potencjalnych nabywców. Jeśli wierzyć niedawnemu raportowi poufnemu z The Korea Herald hyundai Motor Group zamierza rozwiązać problem kosztów pojazdów elektrycznych poprzez opracowanie własnych akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych.
Raport wskazuje, że Hyundai Motor Group zakończy prace nad własnymi akumulatorami LFP do 2025 roku. Nowe, bardziej przystępne cenowo baterie pomogłyby obniżyć koszty produkcji niedrogich i średniej klasy pojazdów zarówno Hyundai, jak i Kia.
Oznacza to, że istniejące modele, takie jak Hyundai Kona EV, Kia Niro EV, a być może nawet Hyundai Ioniq 5, doczekają się znacznych obniżek cen w nadchodzących latach.
Hyundai Motor Group nie skomentowała bezpośrednio tych doniesień, stwierdzając, że współpracuje z wieloma koreańskimi producentami akumulatorów. Chociaż Hyundai miał podobno wcześniej potwierdził, że intensywnie inwestuje w rozwój baterii, wskazując, że będzie pracował nad bateriami NCM, LFP i półprzewodnikowymi wraz z firmami produkującymi baterie.
Rozważamy współpracę z małymi producentami baterii, a także dużymi firmami (takimi jak LG Energy Solution, Samsung SDI i SK On) tutaj w Korei. - Rzecznik Hyundai Motor Group, za pośrednictwem The Korea Herald
Kia również planuje co najmniej dwa bardziej przystępne cenowo pojazdy elektryczne w nadchodzących latach. EV3 zmaterializował się już jako koncepcja kompaktowego crossovera, który ma trafić do produkcji do 2024 roku w cenie około 35 000 USD. Z drugiej strony, EV2 został potwierdzony przez koreańską markę jako elektryczny kompaktowy hatchback z 2025 roku, a plotki wskazują na cenę 30 000 USD.
Ta strategia cenowa wydaje się uwzględniać obecny łańcuch dostaw Kia, który opiera się na bateriach CAT, LG Energy i SK Solutions. Hyundai Motor Group może być w stanie obniżyć ceny nadchodzących niedrogich modeli, opracowując własne rozwiązanie, ale nie jest jasne, jak skuteczne byłoby to rozwiązanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę nadchodzący Model 2 Tesli.
Oczekuje się, że Tesla zaprezentuje długo oczekiwany Model 2w 2025 roku, który ma być przede wszystkim przystępny cenowo i praktyczny. Przecieki i plotki sugerują, że Tesla Model 2 w cenie około 25 000 USD.
Nie ma gwarancji, że amerykańskie zachęty podatkowe dla pojazdów elektrycznych będą takie same jak obecnie do 2025 r., ale wydaje się możliwe, że opracowany w Korei akumulator LFP może sprawić, że nadchodzące pojazdy elektryczne Hyundai Motor Group będą kwalifikować się do ulg podatkowych w wysokości do 7500 USD, co czyni je znacznie bardziej atrakcyjnymi dla osób rozważających Teslę lub inny pojazd elektryczny wyprodukowany w USA.