Hyundai Motor i Kia prezentują przemysłowego robota do noszenia X-ble Shoulder
Hyundai Motor i Kia Robotics LAB zaprezentowały robota do noszenia X-ble Shoulder dla pracowników przemysłowych, który pomaga zmniejszyć obciążenie ramion.
Pasywne urządzenie waży 1,9 kg i zapewnia od 28,4 N (2,9 kgf) do 36,3 N (3,7 kgf) wspomagania ramion. Może to zmniejszyć obciążenie ramion nawet o 60 procent podczas pracy z przedmiotami znajdującymi się nad głową, a użytkownicy nie są ograniczeni w ruchu ramion. Pasywne urządzenia do noszenia przenoszą obciążenie powodujące przeciążenie na inne części ciała, takie jak biodra. X-ble wykorzystuje strukturę wielopunktową, którą można dostosować do różnych warunków pracy, aby rozłożyć obciążenie. Użytkownicy potrzebują zaledwie 20 sekund na założenie urządzenia, które można wygodnie nosić podczas przerw.
Firmy przewidują wejście na kolejne rynki z dwoma dodatkowymi koncepcjami w fazie projektowania. X-ble Waist pomoże pracownikom podnosić ciężkie przedmioty, takie jak skrzynie z produktami rolnymi i ma cel podobny do Innophys Muscle Suit. X-ble MEX pomoże w rehabilitacji chodzenia, ale czy będzie tak skuteczny jak zasilany elektrycznie kombinezon XoMotion? Human in Motion XoMotion lub Exso Indiego dopiero się okaże.
Czytelnicy, którzy potrzebują tylko przenieść kilka ciężkich przedmiotów do swoich nowych mieszkań, mogą zakupić zestaw pasów do przenoszenia przedramienia, aby doświadczyć magii dźwigni.
Robotyka 28 listopada 2024 r
Hyundai Motor i Kia's Robotics LAB ogłaszają plany wprowadzenia "X-ble Shoulder" podczas Wearable Robot Tech Day
Hyundai Motor i Kia prezentują robota do noszenia "X-ble Shoulder" w celu zwiększenia wydajności przemysłowej i ograniczenia urazów układu mięśniowo-szkieletowego
Robot do noszenia został zaprojektowany, aby pomóc w pracy nad głową poprzez zwiększenie siły mięśni ramienia i oczekuje się, że znajdzie zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu
Mocny, a jednocześnie lekki X-ble Shoulder zwiększa komfort pracowników, zmniejszając obciążenie ramion o 60% i aktywność mięśni o 30%
Hyundai Motor i Kia's Robotics LAB ogłosiły również plan komercjalizacji X-ble Shoulder, którego dostawy mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2025 r
Przedstawiamy robota przemysłowego "X-ble Shoulder" | Hyundai Motor Group
SEOUL, 28 listopada 2024 r. - Hyundai Motor Company i Kia Corporation zaprezentowały niezawodnego towarzysza w pracy przemysłowej, robota do noszenia "X-ble Shoulder" Urządzenie to, po prostu noszone, może zwiększyć wydajność pracowników i zmniejszyć liczbę urazów układu mięśniowo-szkieletowego. Dwa filmy opublikowane na kanale YouTube Hyundai Motor Group pokazują X-ble Shoulder w akcji, w tym cechy produktu i historię rozwoju.
Hyundai Motor i Kia zaprezentowały X-ble Shoulder podczas Wearable Robot Tech Day, który odbył się w Hyundai Motorstudio Goyang niedaleko Seulu. Marka X-ble - połączenie "X" symbolizującego nieskończony potencjał i "able" wskazującego, że wszystko można zrealizować - zwiastuje nową erę w technologii ubieralnej.
X-ble Shoulder, pierwszy produkt z linii X-ble, to robot przemysłowy do noszenia opracowany przez Hyundai Motor i Kia's Robotics LAB. Zapowiada on nową erę w technologii ubieralnej. Używany w "pracy nad głową", gdzie ramię jest uniesione, może wspomóc siłę mięśni ramienia użytkownika i zmniejszyć obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego kończyny górnej.
Hyundai Motor i Kia przewidują, że X-ble Shoulder znajdzie zastosowanie w różnych branżach, w tym w budownictwie, przemyśle stoczniowym, lotnictwie i rolnictwie, a nie tylko w motoryzacji. Po wprowadzeniu na rynek krajowy, firmy planują stopniowo rozszerzać sprzedaż na rynki zagraniczne.
Oprócz X-ble Shoulder, Hyundai Motor i Kia planują opracować przemysłowego robota ubieralnego "X-ble Waist" do wspomagania talii podczas podnoszenia ciężkich ładunków oraz medycznego robota ubieralnego "X-ble MEX" do rehabilitacji osób z zaburzeniami chodzenia.
"X-ble Shoulder to robot do noszenia, który wykorzystuje możliwości techniczne Robotics LAB i wdraża informacje zwrotne od rzeczywistych użytkowników" - powiedział Dong Jin Hyun, wiceprezes i szef Robotics LAB w Hyundai Motor i Kia. "W przyszłości zamierzamy rozszerzyć dostępność robotów do noszenia, tworząc produkty, które naturalnie współpracują z użytkownikami, aby poprawić ich codzienne życie. Przesuwając granice technologiczne, sprawimy, że te korzystne produkty będą dostępne dla większej liczby osób"
Hyundai Motor i Kia prezentują robota do noszenia "X-ble Shoulder" w celu zwiększenia wydajności przemysłowej i ograniczenia urazów układu mięśniowo-szkieletowego
Zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu pracowników dzięki X-ble Shoulder
X-ble Shoulder może zmniejszyć obciążenie barku nawet o 60 procent, a aktywność przedniego/bocznego mięśnia naramiennego nawet o 30 procent, aby poprawić jakość życia pracowników.
X-ble Shoulder został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie użytkownika. Wykorzystuje on kompozyt węglowy i odporny na zużycie materiał stosowany w wysokiej klasy pojazdach. Ze względu na wysoką wytrzymałość i niewielką wagę produktu, może on być stabilnie używany nawet przez długie godziny pracy. Ponadto części, które bezpośrednio stykają się z ciałem użytkownika, zostały zaprojektowane w celu ochrony przed obrażeniami ciała, które mogą wystąpić w zakładach przemysłowych, poprzez zastosowanie odpornego na uderzenia materiału używanego w górnej części poduszki zderzeniowej pojazdu.
Modułowe komponenty robota i odłączana, nadająca się do prania kamizelka sprawiają, że produkt ten jest nie tylko łatwy w zarządzaniu i dostosowaniu do różnych środowisk pracy, ale także kompatybilny ze standardowym strojem roboczym w różnych branżach.
Największą cechą X-ble Shoulder jest to, że generuje siłę wspomagającą poprzez moduł kompensacji mięśni zamiast układu elektrycznego z niezasilaną strukturą generowania momentu obrotowego. Nie ma potrzeby osobnego ładowania, dzięki czemu jest wygodny w utrzymaniu i zarządzaniu, a także może być używany lekko i bezpiecznie bez baterii.
Siła wspomagająca X-ble Shoulder jest generowana przez opatentowaną strukturę multi-link w module kompensacji mięśni. Każde ogniwo w multi-link może być regulowane w celu uzyskania optymalnej siły wspomagającej w różnych środowiskach pracy. Oczekuje się, że moduł wykona około 700 000 czynności składania i rozkładania rocznie w warunkach przemysłowych.
X-ble Shoulder jest dostępny w dwóch wersjach: podstawowej i regulowanej. Wersja podstawowa jest najlepsza do zadań, w których postawa nie jest stała i ciągle się zmienia, i oferuje do 2,9 kg siły wspomagającej. Wersja regulowana, idealna do zadań, które powtarzają ten sam ruch, pozwala użytkownikom ustawić kąt maksymalnego momentu obrotowego w oparciu o ich postawę roboczą, zapewniając do 3,7 kgf siły wspomagającej.
X-ble Shoulder waży około 1,9 kg i może być dopasowany do użytkownika. Długość korpusu można regulować w zakresie od 406 mm do 446 mm. Umożliwia pełny ruch ramienia w zakresie od 0 do 180 stopni bez utrudniania pracy lub odpoczynku.
Opinie użytkowników znacząco wpłynęły na rozwój X-ble Shoulder. W badaniu pilotażowym przeprowadzonym w latach 2022-2024 wzięło udział około 300 pracowników i menedżerów ds. zdrowia z zakładów Hyundai Motor i Kia. Sugestie użytkowników, w tym łatwość użytkowania, komfort, nieograniczony ruch ramion, regulowana siła wspomagająca i łatwe czyszczenie, zostały uwzględnione w ulepszeniach produktu i nowych funkcjach.
Hyundai Motor i Kia prezentują robota do noszenia "X-ble Shoulder" w celu zwiększenia wydajności przemysłowej i ograniczenia urazów układu mięśniowo-szkieletowego
Plany komercjalizacji i ekspansji X-ble Shoulder są w toku
Hyundai Motor i Kia's Robotics LAB ogłosiły również plan komercjalizacji X-ble Shoulder. Wzrost liczby chorób wrodzonych i wypadków napędza popyt na roboty do noszenia w branży medycznej i opieki zdrowotnej, a następnie wzrost popytu w sektorach produkcji i przemysłu obronnego. Według Mordor Intelligence1), wielkość rynku robotów do noszenia i egzoszkieletów szacowana jest na 2,55 mld USD w 2024 roku i oczekuje się, że osiągnie 10,25 mld USD do 2029 roku, rosnąc przy CAGR na poziomie 32,05 procent.
Nie ma jeszcze dominującego lidera na rynku robotów do noszenia, a Hyundai Motor i Kia's Robotics LAB szukają możliwości zdobycia rynku.
Pierwszym krokiem jest zastosowanie go w działach produkcji i konserwacji Hyundai Motor i Kia. Następnie, od połowy 2020 roku, planują rozszerzyć sprzedaż nie tylko na 27 podmiotów stowarzyszonych Hyundai Motor Group, ale także na firmy zewnętrzne. W 2026 roku zamierzają wejść na rynki zagraniczne, takie jak Europa i Ameryka Północna, w oparciu o doświadczenie w sprzedaży na rynku krajowym, a także planują rozszerzyć sprzedaż na inne branże, takie jak budownictwo, przemysł stoczniowy, lotnictwo, rolnictwo i motoryzacja.
Firmy zainteresowane zakupem X-ble Shoulder mogą składać zapytania za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej Robotics LAB. Technologia, dostępna w ograniczonych ilościach, jest przeznaczona wyłącznie dla klientów korporacyjnych. Robotics LAB oferuje zintegrowane doradztwo X-ble Shoulder, pomagając firmom w podejmowaniu opartych na danych decyzji dotyczących wprowadzenia robota do noszenia w ich działalności.
Proces konsultacji obejmuje analizę procesu, która obejmuje analizę danych związanych z obciążeniem mięśni i stawów podczas pracy oraz ocenę przydatności procesu, która wykorzystuje określone wskaźniki do oceny przydatności zastosowania X-ble Shoulder. Oczekuje się, że produkcja i dostawa po konsultacjach rozpocznie się w pierwszej połowie 2025 roku.
Własne technologie opracowane przez Hyundai Motor i Kia's Robotics LAB już teraz zwiększają wygodę i produktywność w świecie rzeczywistym. Od czerwca budynek Factorial Seongsu w Seulu wykorzystuje technologie laboratorium, takie jak roboty dostawcze, roboty do automatycznego ładowania pojazdów elektrycznych i zaawansowane systemy rozpoznawania twarzy, aby zminimalizować niepotrzebne działania człowieka i stworzyć środowisko, w którym ludzie mogą skupić się na swojej pracy. W przyszłości Lab planuje rozszerzyć swoją ofertę produktów i opracować kompleksowe rozwiązanie w zakresie robotyki, w celu wspierania społeczeństwa, w którym ludzie i roboty harmonijnie współistnieją.