Hyundai N Vision 74: Retro-futurystyczny pojazd elektryczny napędzany wodorem prawdopodobnie wejdzie do produkcji według nowych plotek
Model Hyundai N Vision 74 Rolling Lab wzbudził wiele emocji, odkąd koncepcja została po raz pierwszy zaprezentowana w lipcu 2022 roku i nietrudno zrozumieć, dlaczego. Pomijając już fakt, że jest to innowacyjny pojazd elektryczny zasilany wodorowym ogniwem paliwowym, sam jego retro, a jednocześnie sci-fi wygląd sprawił, że entuzjaści domagają się wersji produkcyjnej. Cóż, jeśli wierzyć nowemu raportowi koreańskiego serwisu ET News, N Vision 74 rzeczywiście wejdzie do "masowej produkcji", ale w serii zaledwie 100 samochodów, i to w 2026 roku.
To nie pierwszy raz, kiedy krążą takie plotki; w maju 2023 roku podobny raport podobny raport pojawił się, ale został zdławiony tydzień później przez Hyundai, gdy poproszono o potwierdzenie. Tym razem ET News twierdzi, że wiadomości są potwierdzone, ale niestety nie podaje żadnych konkretnych źródeł. Z drugiej strony, jak dotąd nie było również zaprzeczenia ze strony firmy.
To, co zostało ujawnione, to: ze 100 samochodów, które zostaną wyprodukowane, tylko 70 zostanie sprzedanych; Hyundai zatrzyma pozostałe 30 do udziału w wyścigach. Model produkcyjny będzie rzekomo różnił się od oryginalnego konceptu tym, że moc została zwiększona z 680 KM do oszałamiających 800 KM, co pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy. Z drugiej strony, zasięg będzie wynosił 400-500 km (~250-300 mil), zamiast pierwotnych 600+ km.
Stylistyka N Vision 74 inspirowana jest Hyundaiem Pony Coupe z 1974 roku, ale na tym podobieństwa się kończą. Model "Rolling Lab" został wprowadzony jako dowód koncepcji wysokowydajnego hybrydowego supersamochodu elektrycznego z napędem wodorowym. Wodorowe ogniwo paliwowe o wadze 4,2 kg służy do ładowania akumulatora o pojemności 62,4 kWh, który z kolei napędza podwójne silniki tylnych kół. Nie jest jasne, w jaki sposób, jeśli w ogóle, układ napędowy wersji produkcyjnej będzie się różnić, ale hybrydowy układ ogniw paliwowych pozostanie.
Zaangażowanie Hyundaia w pojazdy napędzane wodorem nie budzi wątpliwości. Jego
Nexo FCEV był najlepiej sprzedającym się samochodem w tej kategorii, z 10 700 sprzedanymi egzemplarzami, a firma ma również flotę napędzanych wodorem ciężarówek Xcient FCEV klasy 8 w Kalifornii.Oczywiście, w oczekiwaniu na ostateczne potwierdzenie ze strony Hyundai, raport ten należy traktować jedynie jako plotkę. Niemniej jednak, może to przynajmniej dać kierownictwu Hyundai poczucie oczekiwania, jakie generują takie wiadomości i być może skłonić ich do udowodnienia, że mają rację.
Proszę kupić kamerę samochodową REDTIGER F7N 4K (przód + tył) i przenośną pompkę do opon AstroAI na Amazon.