Hyundai Uni Wheel na nowo odkrywa koło dla lepszego zasięgu, pojemności i przestrzeni wewnętrznej pojazdu elektrycznego w bardziej kompaktowej formie
Hyundai Motor Group poczynił ostatnio oszałamiające postępy na rynku pojazdów elektrycznych, wypuszczając kilka oszałamiających sukcesów, takich jak Ioniq 5 i 6 oraz inne projekty pod marką Kia, takie jak EV6 i 6 oraz inne projekty pod marką Kia, takie jak EV6. Firma nie wykazuje również żadnych oznak spowolnieniapomimo ostatnich niepowodzeń w przyjmowaniu pojazdów elektrycznych. Niedawno Hyundai Motor Group zaprezentował kompleksowe rozwiązanie, które przenosi większość połączeń zawieszenia samochodu na koło.
System Universal Wheel Drivelub w skrócie Uni Wheel, wykorzystuje duże elementy napędu i zawieszenia, takie jak przegub homokinetyczny, wał napędowy i reduktor, i kondensuje je w jednej przekładni planetarnej wewnątrz piasty koła. Pomysł polega na tym, że oś jest zawsze połączona zarówno z silnikiem, jak i kołem pod kątem 90°.
Hyundai nie odnosi się bezpośrednio do układu kierowniczego, chociaż mówi o podziale komponentów silnika elektrycznego na mniejsze części w celu lepszego upakowania. Jednak bliższe spojrzenie na film przedstawiający koncepcję ujawnia, że nadal istnieje przegub homokinetyczny do zarządzania układem kierowniczym, więc nie korzysta on ze zmian opakowania w takim samym stopniu, jak coś takiego jak Apterasilniki w piaście.
Eliminacja przegubów homokinetycznych i przeniesienie silnika ze środka podwozia nie tylko pomaga zaoszczędzić miejsce na akumulatory między kołami, ale Hyundai twierdzi, że Uni Wheel jest bardziej wydajny niż przegub homokinetyczny. Jest to szczególnie prawdziwe w sytuacjach, które wymagają wysokiego przegubu zawieszenia, gdzie tradycyjny przegub zaczyna doświadczać degradacji w dostarczaniu momentu obrotowego i jakości jazdy.
Hyundai zatwierdził już Uni Wheel dla prędkości do 120 km/h i momentu obrotowego koła do 1200 nm, więc najwyraźniej wciąż ma przed sobą drogę, zanim wyląduje w pojazdach konsumenckich, ale technologia ta obiecuje rozwiązać niektóre z największych problemów nękających kompaktowe pojazdy elektryczne.