Hyundai i Kia otrzymają dostęp do Tesla NACS i Supercharger pod koniec 2024 roku po ogłoszeniu konkurencyjnej sieci ładowania zaledwie kilka miesięcy wcześniej
Niedawny ruch północnoamerykańskiej branży pojazdów elektrycznych na rzecz masowego przyjęcia NACS Tesli miało krótką przerwę, zanim Hyundai i Kia - dwie z trzech marek tworzących Hyundai Motor Group - ogłosiły, że przyjmą sprzęt NACS Tesli i uzyskają dostęp do sieci Supercharger w czwartym kwartale 2024 roku. Genesis, siostrzana marka Hyundaia i Kiakia, zabrakło w ogłoszeniu, ale prawdopodobnie wkrótce pójdzie w jej ślady, biorąc pod uwagę, że marki często dzielą platformy pojazdów i technologie.
W poprzednim oświadczeniu https://www.notebookcheck.net/Hyundai-may-join-NACS-if-Tesla-makes-its-Superchargers-faster.727070.0.htmlhyundai stwierdził, że sieć doładowań Tesli jest nieodpowiednia dla platform 800 V występujących w nowoczesnych pojazdach elektrycznych, ale być może wszechstronne, choć niedoskonałe rozwiązanie wystarczyło, aby przekonać Hyundaia i Kię do przyjęcia sprzętu NACS Tesli.
Posiadanie tego rodzaju rozległego dostępu do ładowarek bez wątpienia zwiększy zadowolenie klientów, podniesie jakość posiadania pojazdów elektrycznych i umożliwi kierowcom dotarcie do większej liczby miejsc na całym kontynencie za pomocą energii elektrycznej. - Seungkyu (Sean) Yoon, prezes i dyrektor generalny Kia North America i Kia America
W chwili pisania tego tekstu sieć Supercharger Tesli składa się z ponad 12 000 ładowarek w Ameryce Północnej. Począwszy od czwartego kwartału 2024 r., zarówno Hyundai, jak i Kia zaczną dodawać wtyczki NACS do swoich pojazdów elektrycznych, a adaptery NACS-CCS-1 "mają być dostępne u dealerów Kia od pierwszego kwartału 2025 r." Właściciele prawdopodobnie będą musieli jednak kupić adapter.
Nie jest jasne, czy Hyundai Group będzie nadal realizować wspólne przedsięwzięcie dotyczące sieci ładowania rywali z takimi firmami jak BMW, GM, Honda, Mercedes-Benz i Stellantis, ale dostęp do dobrze ugruntowanej sieci Tesla Supercharger może tylko pomóc w sprzedaży Hyundai i Kia. Co więcej, ponieważ NACS jest obecnie otwartym standardem, spółka joint venture zajmująca się ładowaniem powinna być w stanie korzystać z tego samego interfejsu dla dowolnych ładowarek EV.
Kup osłonę kabla do ładowania pojazdów elektrycznych Cable Shield na Amazon.
Hyundai ???? @Tesla
— Hyundai USA (@Hyundai) October 5, 2023
In a continued effort to support our EV customers, Hyundai will officially adopt North American Charging Standard (NACS) ports starting in Q4 2024. All-new and refreshed Hyundai EVs will gain access to more than 12000 Tesla Superchargers across North America⚡️ pic.twitter.com/eLXWVmA7PV