Hyundai i Kia wycofują 208 000 pojazdów elektrycznych w USA z powodu utraty mocy i ryzyka kolizji
Powiązane marki samochodowe Hyundai i Kia wycofują 208 000 pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej, aby naprawić problem, który może zwiększyć ryzyko wypadku. Zgodnie z korespondencją między National Highway Traffic Safety Agency (NHTSA) i Hyundai Motor America, problem dotyczy zintegrowanej jednostki sterującej ładowaniem (ICCU), która może się zepsuć i przestać ładować akumulator 12-woltowy. Może to prowadzić do utraty mocy napędowej.
Samochody marki Hyundai stanowią większość wycofania z 145 235 jednostkami potencjalnie dotkniętymi. Modele dotknięte są Genesis GV60, Genesis GV70 "Zelektryfikowany", Genesis G80 "Zelektryfikowany" (edycje 2023-2024), Ioniq5 (edycje 2022-2024) i Ioniq 6 (edycje 2023-2025).
Wycofanie będzie wiązało się z podróżą do dealera, gdzie ICCU samochodu i bezpiecznik zostaną sprawdzone i wymienione, jeśli to konieczne, bez żadnych kosztów dla właściciela samochodu. Dealer zaktualizuje również oprogramowanie ICCU.
NHTSA kieruje tym Hyundai wycofanie zastępuje poprzednie. Środek zaradczy będzie miał zastosowanie do pojazdów, które zostały już naprawione.
Kia przywołuje około 63 000 EV6 models z ich zakresów 2022-2024 z powodu podobnego problemu. Uszkodzony tranzystor w ICCU może uniemożliwić ładowanie akumulatora 12 V i potencjalnie spowodować utratę zasilania.
Właściciele Kia EV6, w tym ci, których dotyczyło poprzednie wycofanie z tego samego problemu, będą musieli odwiedzić dealera Kia, aby sprawdzić i ewentualnie bezpłatnie wymienić jednostkę ICCU. Otrzymają również aktualizację oprogramowania.
Oczekuje się, że Hyundai i Kia wyślą powiadomienia o wycofaniu odpowiednio w styczniu i grudniu.