Notebookcheck Logo

Hyundai przechodzi na akumulatory LFP w swoich tańszych samochodach elektrycznych

Ray EV z 2023 roku będzie korzystał z baterii LFP (zdjęcie: KIA)
Ray EV z 2023 roku będzie korzystał z baterii LFP (zdjęcie: KIA)
Następna generacja niedrogich samochodów elektrycznych Hyundai i KIA będzie zasilana tymi samymi bateriami, które Tesla wykorzystuje w swoim standardowym zakresie Modelu 3 i Modelu Y. Tańsze pakiety LFP zostaną dostarczone przez CATL w pierwszym dla Hyundai'a.
E-Mobility

Hyundai do tej pory stosował jedynie wydajne akumulatory elektryczne, które z dużą ilością drogich metali, takich jak nikiel i kobalt, w takich pojazdach elektrycznych jak Ioniq 6 lub KIA EV6. Latem ubiegłego roku firma zasugerowała opracowanie samochodu elektrycznego przeznaczonego na rynek masowy, który będzie o połowę tańszy od modelu Ioniq 5 w tamtym czasie, czyli w przedziale 20 000- 25 000 USD. Dzięki temu będzie on bezpośrednim konkurentem dla nadchodzącego Modelu 2 i, podobnie jak tańszy i mniejszy EV Tesli, może używać baterii LFP w strukturalnym module cell-to-pack, aby osiągnąć ten koszt.

Koreańskie media informują, że Hyundai podpisał umowę z największym na świecie producentem baterii do EV na dostawę swoich niedrogich baterii LFP, tych samych, które Tesla wykorzystuje w bazowym Modelu 3 i Modelu Y. Baterie LFP oferują niższą gęstość energii niż te wysokoniklowe, ale mogą ładować się do wyższego poziomu z mniejszym pogorszeniem i są znacznie tańsze w produkcji, ponieważ wykorzystują obfity fosforan żelaza.

CATL jest największym na świecie producentem baterii właśnie dlatego, że dostarcza ogromne ilości tych do Tesli i innych, i pracuje nad kolejną generacją technologii baterii fosforanowych o zwiększonej gęstości energii. Hyundai może zainstalować swoje pierwsze baterie LFP w nadchodzącej modernizacji 2023 KIA Ray EV, która ma zostać uruchomiona później w tym roku z zupełnie nowym projektem. Zamiast swojej platformy premium 800V e-GMP, Ray będzie oparty na układzie napędowym iDM146 firmy BorgWarner, który działa przy połowie napięcia i ma moc szczytową 135 kW.

To dodatkowo obniży koszty jego produkcji, więc druga generacja Raya może okazać się jednym z najtańszych samochodów elektrycznych wprowadzonych na rynek w tym roku. CATL właśnie podał rekordowe zyski i podobno jest gotowy do wywołania wojny cenowej baterii EV uzbrojony w wpływy, ponieważ traci udział w rynku na rzecz BYD, którego pakiety LFP mogą również trafić do pojazdów Tesli wkrótce.

W każdym razie, producenci EV przygotowują się do wprowadzenia etapu masowej elektryfikacji z bardziej kompaktowymi i znacznie bardziej przystępnymi cenowo modelami i najwyraźniej Hyundai nie chce pozostać w tyle w tej kolejnej fazie wyścigu elektryfikacji.

Pobierz Tesla Motors 24' Cable Wall Connector na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Hyundai przechodzi na akumulatory LFP w swoich tańszych samochodach elektrycznych
Daniel Zlatev, 2023-03-11 (Update: 2023-03-11)