I jeszcze jeden: Zapowiedziano nowy silnik środkowy do rowerów elektrycznych z wydajnym wspomaganiem
Rowery elektryczne to od kilku lat bardzo popularny temat, a wyniki sprzedaży rowerów z napędem elektrycznym stale rosną. Jednak zwiększona popularność pociąga za sobą większe zróżnicowanie rynku, co dotyczy również jednostki napędowej. Oprócz silników w kołach piasty, obecnie dostępne są silniki montowane centralnie od różnych producentów, szczególnie lekkie, a także modele ze zintegrowaną skrzynią biegów.
Dostawca motoryzacyjny SEG Automotive ogłosił niedawno, że wchodzi na rynek rowerów elektrycznych zarówno jako dostawca, jak i producent silnika środkowego. Sam silnik środkowy nie został jeszcze konkretnie nazwany, ale specyfikacje techniczne zostały już opublikowane. Ważący 2,6 kg silnik środkowy ma maksymalną moc wyjściową 600 W i podobno oferuje współczynnik wspomagania do 400%, co pozwoliłoby na pokonywanie silnych podjazdów bez większego wysiłku i przy rozsądnych prędkościach.
Według SEG, silnik środkowy może być w dużym stopniu dostosowany do potrzeb klienta, na przykład pod względem oprogramowania lub konstrukcji obudowy. Ma to na celu umożliwienie integracji nowego silnika z istniejącymi ramami; silnik środkowy SEG jest podobno łatwy do zintegrowania z istniejącymi liniami produkcyjnymi bez żadnych zmian konstrukcyjnych. W odpowiednim oświadczeniu SEG Automotive wskazało już partnera, a mianowicie współpracę z BH Bikes.