Impreza się skończyła: Reklamy rzekomo pojawią się w Threads w 2025 roku
Podczas gdy alternatywa X/Twitter Bluesky potrzebowała ponad 3 lat, aby osiągnąć próg 15 milionów użytkowników, Meta's Threads zrobił to samo w około 10 godzin. Chociaż Threads walczy teraz o zdobycie 300 milionów użytkowników, wygląda na to, że "ponad 250 milionów" wystarczy, aby w końcu uruchomić plan monetyzacji tej platformy. W połowie 2023 roku, Mark Zuckerberg powiedział że Threads ma potencjał, aby stać się kolejną siecią społecznościową firmy, która osiągnie 1 miliard użytkowników i że platforma otrzyma reklamy po osiągnięciu "setek milionów", bez podania dokładnej liczby. Teraz dowiadujemy się, że może to nastąpić w przyszłym roku.
Według "trzech osób posiadających bezpośrednią wiedzę na temat planów", które rozmawiały z Information, reklamy pojawią się w Threads na początku 2025 roku. W zeszłym miesiącu Zuckerberg wspomniał o 275 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, mówiąc o Threads i jego przyszłości. Trzy osoby zaznajomione ze sprawą powiedziały również, że ograniczona liczba reklamodawców zostanie dopuszczona do platformy w pierwszej fali, a stanie się to w styczniu 2025 roku.
Z drugiej strony, dyrektor finansowy Meta Susan Li mówiła o tym podczas rozmowy telefonicznej po wynikach finansowych, która miała miejsce w październiku i powiedziała, że firma nie spodziewa się, że Threads stanie się "znaczącym motorem przychodów w 2025 roku", jednocześnie ujawniając, że aplikacja otrzyma więcej funkcji w najbliższej przyszłości. Niestety, nie ujawniła żadnych szczegółów dotyczących tych nadchodzących smakołyków. Ponieważ na Facebooku roi się obecnie od oszustw i reklam wielu wątpliwych marek, często wymuszając bezsensowną cenzurę różnych opinii lub tematów, Meta może wykorzystać Threads, aby naprawić sytuację. Oczywiście mogą też powtórzyć błędy Facebooka, więc pozostaje zobaczyć, co 2025 przyniesie użytkownikom tego kawałka kodu.
Osoby zainteresowane historią mediów społecznościowych mogą zapoznać się z książką Stevena Levy'ego Facebook: The Inside Story, która zaczyna się od 0,99 USD w formacie audiobooka (z członkostwem) i można ją również nabyć w formatach Kindle, paperback i hardcover w cenie do 20,56 USD.